BigChina.pl – polscy przedsiębiorcy o imporcie z Chin

Opublikowano: 21 listopada 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez BigChina.pl, polscy przedsiębiorcy nie uważają importu z Chin za niebezpieczne zajęcie, choć wskazują, że zapłata za towar z góry, stanowi istotną przeszkodę w imporcie. Dla wielu przedsiębiorców import z Chin to atrakcyjne, ale i nieznane im wyzwanie.
BigChina.pl, największy polski serwis dla importerów z Chin, przeprowadził w dniach 9-16 listopada badanie wśród przedsiębiorców zainteresowanych importem z Chin. W badaniu wzięło udział 300 osób.

42,5% badanych uważa import z Chin za bezpieczny, a 9,5% obawia się takiej formy pozyskiwania towarów. Prawie połowa przedsiębiorców stwierdziła, że ciężko powiedzieć, czy importowanie z Państwa środka jest bezpieczne. Importowali by chętnie, ale nie wiedzą jak się za to zabrać.

Za największą przyczynę obawy przed importem z Chin, respondenci uznali fakt, że kontrahentowi trzeba zapłacić z góry. Wskazało tak ponad 32% badanych. 25% osób wskazało, że problemem, którego się obawiają jest otrzymanie nie tego, co się zamawiało. Prawie tyle samo osób uznało, że ich wiedza o sprowadzaniu towarów z Państwa Środka jest niewystarczająca, by mogli z powodzeniem się tym zająć.

Co dziesiąty badany wskazał, że problemem dla niego jest bariera językowa, a kolejne 10% respondentów stwierdziło, że trudno jest znaleźć atrakcyjną ofertę z Chin.

Jak twierdzi Michał Łebkowski, prezes BigChina.pl, wyniki badania pokazują, że przedsiębiorcy, którzy już mają import z Chin za sobą, nie widzą w nim niebezpieczeństwa, natomiast bardzo ostrożnie do importu podchodzą ci, którzy nie mają doświadczenia, gdyż płacenie z góry komuś kogo się nigdy nie widziało, za coś czego się nigdy nie widziało, w oczywisty sposób powoduje obawy.

– Import z Chin sprawia, że przedsiębiorcy mogą narzucać wysokie marże, a produkt i tak będzie w dobrej cenie. Chińczycy produkują tanio i sprowadzanie towarów z Państwa Środka to atrakcyjna wizja biznesu. Wielu przedsiębiorców nie wie jak to robić, ponieważ do tej pory informacja w tym zakresie była w Polsce słabo dostępna. Dzięki serwisowi BigChina.pl nie jest to już wiedza tajemna, a konkretna i realna wizja biznesu. Zauważamy, że mamy istotny wpływ na edukację importową w Polsce – podsumowuje prezes Łebkowski.

Hanna LaskowskaBigChina.pl – polscy przedsiębiorcy o imporcie z Chin

Podziel się!

O autorze

hania