Na początku czerwca br. został uruchomiony blog korporacyjny Banku Zachodniego WBK. Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy instytucja ta sięga po sprawdzone narzędzia Web 2.0.
Chęć komunikacji z konsumentami zaproponował wcześniej Bank Pomysłów (www.bankpomyslow.bzwbk.pl), wdrożony przez Bank BZ WBK S.A. w lutym 2009 roku. Wykorzystanie stworzonej przez grupę Netguru platformy do otwartej innowacji ma na celu pozyskiwanie pomysłów i sugestii klientów, dotyczących funkcjonowania bankowości elektronicznej. Dzięki Bankowi Pomysłów każdy jego użytkownik otrzymał możliwość zgłoszenia swojego pomysłu, dotyczącego danej usługi lub funkcjonalności, a także oceniania i komentowania pomysłów już zaproponowanych.
Założenie, że nikt lepiej niż sam klient nie jest w stanie ocenić, czy produkt lub usługa faktycznie spełnia jego oczekiwania, było strzałem w dziesiątkę. Po zaledwie pięciu miesiącach funkcjonowania serwisu, z Banku Pomysłów, w którym zgromadzono już ponad czterysta pomysłów, korzysta około siedmiuset użytkowników. Sugerowanie możliwych kierunków rozwoju przez samych klientów przyczyniło się do systematycznego ulepszania świadczonych przez bank usług, a wiele ze zgłoszonych pomysłów zostało wdrożonych. Jest to zasługa użytkowników, którzy z wielkim entuzjazmem przyjęli możliwość wyrażania swoich opinii i uwag oraz proponowania nowych funkcjonalności. Przykładem zaangażowania z ich strony jest m.in. projekt nowej, ulepszonej wersji serwisu internetowego BZWBK24, stworzony przez jednego z użytkowników – propozycja, która zrobiła na Banku duże wrażenie, jest obecnie rozpatrywana.
W ramach realizacji obranej strategii bezpośredniej, swobodnej komunikacji z klientem w oparciu o sprawdzone narzędzia Web 2.0, w czerwcu Bank Zachodni WBK zdecydował się na przybliżenie internautom świata bankowości, uruchamiając swój korporacyjny blog. Autorami wpisów są sami pracownicy, specjalizujący się w rozmaitych dziedzinach – w bankowości internetowej, doradztwie, ofertach zagranicznych, reklamacjach, promocji, w ofertach skierowanych do „młodych” i wielu innych.
„Staramy się konsekwentnie wdrażać narzędzia, które pomagają w lepszej komunikacji z naszymi klientami. Sukces Banku Pomysłów przekonał nas, że warto podążać drogą rozwiązań interaktywnych, które angażują obie strony. Mogę śmiało powiedzieć, że z monologu wchodzimy w dialog.” – mówi Katarzyna Prus-Malinowska, Dyrektor ds. Komunikacji i Promocji z Obszaru Direct Banking, dodając: „Z jednej strony blog ma pełnić funkcję informacyjną i edukacyjną. Klienci znajdą tu artykuły o tematyce bankowej, ciekawostki o pozafinansowych działaniach podejmowanych przez Bank, nowości produktowe, informacje o zmianach, wprowadzanych w nowym serwisie transakcyjnym BZWBK24 czy też rozważania ekspertów nad bankowością przyszłości. Z drugiej strony jednak liczę na zaangażowanie czytających, wyrażane w komentarzach. Wypowiedzi czytelników bloga to dla mnie skarbnica wiedzy, dotycząca potrzeb naszych klientów. Łatwiej jest tworzyć produkty, pozyskując opinie bezpośrednio u źródła. Blog więc ma za zadanie stać się kopalnią wiedzy nie tylko dla klientów, ale również dla banku”.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.