BZ WBK inwestuje w użyteczność

Bank Zachodni WBK rozwija serwisy internetowe oraz funkcjonalność bankowości elektronicznej w oparciu o badania
użyteczności. Badania prowadzić będzie poznańska agencja Symetria, która wykorzystuje testy z udziałem użytkowników, analizy ekspertów i eye tracking.

Agencja Symetria podpisała ostatnio umowę z BZ WBK na stałą współpracę badawczą. Stałe i regularne przeprowadzanie badań i analiz oraz wystawianie rekomendacji umożliwi bankowi jeszcze lepsze dopasowanie struktury serwisów oraz narzędzi bankowości elektronicznej do wymagań klientów.

– Procesy sprzedażowe stosowane w bankach są często rozbudowane, podczas gdy użytkownicy Internetu przyzwyczajeni są do prostych i szybkich rozwiązań, dlatego konieczna jest stała kontrola użyteczności naszych procesów i komunikacji. Wnioski płynące z prawdziwych doświadczeń użytkowników są niezastąpioną informacją, z której korzystamy przy konstrukcji nowych usług i serwisów – mówi Paweł Kyć, manager Komunikacji i Sprzedaży Internetowej BZ WBK.

Decyzja o stałej współpracy z Symetrią wypłynęła z wcześniej realizowanych wspólnych projektów, między innymi badania skuteczności komunikatów marketingowych w Internecie przy użyciu eye trackingu.

– Cała sztuka polega na ustaleniu, które informacje są kluczowe, a następnie przekazaniu ich w taki sposób, aby użytkownik nie odbierał ich jak lektury nudnej instrukcji obsługi. W Internecie szczególnie ważna jest równowaga między bogatą zawartością informacji, a prostotą i przyjaznością komunikatów. To właśnie zapewnią badania, które przeprowadzamy dla BZWBK – wyjaśnia Wojciech Chojnacki z Symetrii.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top