Carrefour rozpoczął implementację produkcyjną systemu Globalnej Synchronizacji Danych (GDSN) w Polsce. Polska jest kolejnym po Francji, Brazylii i Tajwanie krajem, w którym firma wdraża system do wymiany danych produktowych w ramach realizacji swojej strategii cyfrowej transformacji. Celem projektu jest całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych opartą na globalnych standardach GS1. W ramach nowego systemu działa już 5 dostawców sieci, a kolejnych 18 przygotowuje się do jego wdrożenia.
GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw – od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi szereg udokumentowanych korzyści, w tym pozwala na redukcję błędów w zamówieniach oraz wyeliminowanie braków na półkach poprzez lepsze zarządzanie zapasami. GDSN usprawnia również aktualizację baz danych podstawowych, a także przyspiesza wprowadzanie nowych produktów na rynek czy organizację promocji, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Carrefour jest pierwszą siecią w Polsce, która wdraża GDSN. Implementację poprzedziły prace przygotowawcze, które doprowadziły do uzgodnienia w branży FMCG polskiego modelu danych podstawowych, który jest kompatybilny z modelami europejskimi oraz jest zgodny z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Firmy w Polsce wybrały jeden z trzech certyfikowanych katalogów GDSN oferowanych przez Brandbank AC Nielsen, FSENet oraz Comarch. Wśród pierwszych dostawców korzystających z nowego sposobu wymiany danych produktowych są Fritolay (Pepsico), Colgate/Palmolive, VitaProdukt, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica oraz Atlanta.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.