Case Study – BLOG RIMMEL

Prowadzony przez 121 PR Five o’blog, dostępny na stronie blog.rimmel.info, to jeden z najnowszych przykładów wykorzystania blogów w komunikacji marketingowej w Polsce. Towarzyszy on kampanii reklamowej tuszu do rzęs Magnif’Eyes.
KAMPANIA

Blog Rimmel, nazwany Five o’blog, został pomyślany jako element kampanii nowego tuszu do rzęs marki Rimmel – Magnif’Eyes. Za planowanie kampanii w internecie na zlecenie Coty Polska odpowiedzialna była komórka interaktywna domu mediowego Mediaedge:cia – MEC Interaction.

Ponieważ nowa mascara jest bardzo innowacyjna, musiała jej towarzyszyć niestandardowa komunikacja, zwracająca uwagę na charakterystyczne cechy produktu – plastikową czerwoną szczoteczkę, graficzne opakowanie, itd. Dlatego zastosowano interesujące teasery (czerwone spirale), gry internetowe, konkursy, a także zdecydowano się na blog. Trzeba tu dodać, że była to bardzo odważna decyzja, ponieważ blogi w Polsce są nadal bardzo mało wykorzystywane w komunikacji marketingowej i blog Rimmel jest pod tym względem bardzo nowatorskim projektem.

BLOG.RIMMEL.INFO

Blog został oficjalnie uruchomiony przez agencję 121 PR w połowie kwietnia 2007. Za kreację graficzną oraz nazwę „Five o’blog”, nawiązującą do londyńskiego charakteru marki Rimmel, odpowiedzialna jest agencja reklamowa Soda. Od strony technicznej strona blog.rimmel.info została przygotowana przez agencję interaktywną e-project.pl.

Case Study - BLOG RIMMEL 1

Teksty na blogu są mini-felietonami i poradami, typowymi raczej dla blogów ekspercko-marketingowych niż pamiętników nastolatek. Ton artykułów jest niezobowiązujący i przypomina charakterem luźne pogaduszki przy londyńskiej herbatce. W ten sposób cały projekt wpisuje się nie tylko w wizerunek marki Rimmel, ale także nawiązuje do sekcji „Aktualności” na głównej stronie www.rimmel.info, w której opisywane są najświeższe doniesienia z Londynu.

Sam blog został podzielony na kilka sekcji tematycznych. Najważniejsze z sekcji to: „Aktualności”, w której znajdują się informacje ze świata mody oraz opisy najnowszych trendów, „Plotki”, w której można przeczytać doniesienia o znanych gwiazdach, w szczególności o Kate Moss, która jest twarzą marki Rimmel i „Porady wizażystki”, w której znajdują się rady na temat pielęgnacji skóry i makijażu oraz podpowiedzi, jak dobrać odpowiednie kosmetyki marki Rimmel do wykonania danego makijażu. Sekcje „Konkursy” i „Imprezy” są współtworzone przez internautki, które nadsyłają swoje prace konkursowe – opinie, komentarze i recenzje wydarzeń kulturalnych.

Case Study - BLOG RIMMEL 2

BLOGGERKI

Blog prowadzą dwie młode kobiety: Ola (specjalistka od spraw mody, plotek i urody) oraz Marta (dziennikarka serwisów internetowych, ekspertka od spraw makijażu i pielęgnacji skóry). „Casting” na bloggerki, które miały w imieniu Rimmel poprowadzić blog, rozpoczął się na długo przed startem projektu. Wybrano 2 autorki, które przygotowały propozycje najlepiej wpisujące się w wizerunek marki Rimmel.

Bloggerki są pośredniczkami pomiędzy marką a konsumentkami – nie są „pracownikami firmy”, ale mają związek z marką. Dlatego bardzo ważne było, by nie tylko potrafiły zrozumieć filozofię Rimmel i wyrazić w tekstach „londyński look”, ale także umiały nawiązać interakcją z czytelniczkami. By mocniej podkreślić swój „rzeczywisty” charakter, zrezygnowały z typowych dla blogów pseudonimów, postanowiły posługiwać się prawdziwymi imionami i umieściły swoje zdjęcia na blogu.

INTERAKCJA

Ponieważ Five o’blog jest elementem kampanii reklamowej, nie było planowane dodatkowe wparcie mediowe samego projektu. Jednak już od pierwszego tygodnia istnienia blog zdobył dużą popularność, w czym pomogły konkursy realizowane na stronie.

Internautkom szczególnie spodobał się codzienny konkurs na najlepszy komentarz do dowolnego wpisu na blogu. Każdego dnia jedna osoba nagradzana była tuszem do rzęs Magnif’Eyes. Czytelniczki prześcigały się wzajemnie w coraz to ciekawszych wpisach, spostrzeżeniach. Pojawiały się cytaty, wiersze, rymowanki, zabawne komentarze i głębsze refleksje. Co ciekawe, podczas trwania całego projektu ani razu nie było konieczne wkroczenie moderatorów i usunięcie wpisu wulgarnego czy napastliwego. Zwyciężczynie codziennego konkursu pisały także bardzo miłe maile na adres kontaktowy, w których pozytywnie wypowiadały się na temat projektu i wyrażały nadzieję, że blog będzie jak najdłużej dostępny w internecie.

Case Study - BLOG RIMMEL 3

W drugim z konkursów przygotowanych dla internautek uczestnicy są proszeni o nadesłanie najciekawszej recenzji bądź komentarza do wydarzenia kulturalnego lub imprezy klubowej. Nagrodą jest tym razem większy zestaw kosmetyków marki Rimmel.

Obecnie na blogu pojawiła się kolejna możliwość interakcji: internautki mogą zadawać pytania odnośnie makijażu, pielęgnacji cery bądź modnego ubrania, a bloggerki będą się starały jak najrzetelniej doradzić czytelniczkom, jak osiągnąć zamierzony efekt. W pierwszej kolejności pojawił się temat odpowiedniego makijażu i ubrania egzaminacyjnego podczas letniej sesji, która właśnie się zaczęła.

Wszystkie te mechanizmy mają za zadanie pobudzić internautki do aktywności i stworzyć stałą więź z czytelniczkami. Planowane jest zacieśnienie współpracy z użytkowniczkami bloga, by miały jeszcze większy wpływ na pojawiające się na stronie treści.

PODSUMOWANIE

Blog.rimmel.info został zaprojektowany w taki sposób, by przybliżyć internautkom ideę i styl marki Rimmel. Wszystkie teksty i wypowiedzi w nim publikowane są pisane z myślą o młodych, energicznych kobietach, którym podoba się londyński „look”, ciekawe makijaże i modne zakupy. Blog daje tę przewagę nad innymi formami obecności w internecie, że cały czas polega na interakcji z internautami i może zmieniać się w zależności od potrzeb odbiorców. O dalszym charakterze projektu zadecyduje więc w przeważającej mierze zainteresowanie internautów i ich preferencje.

autor artykułu: Justyna Dzieduszycka-Jędrach, właścicielka agencji 121 PR, kontakt: [email protected], tel. 0 501 115 113

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top