CDRoller – wymieniaj się muzyką

Opublikowano: 16 stycznia 2012. Kategoria: Startupy. Tagi: , ,

Profilowany serwis społecznościowy skupiający miłośników muzyki – to pomysł twórców CDRoller.pl na komercyjny sukces. Plany idą jednak dalej: już wkrótce ruszają projekty siostrzane.

CDRoller powstał z miłości do muzyki. To jest serwis założony przez ludzi pozytywnie zakręconych na punkcie płyt, winyli i wszystkich innych możliwych nośników. Postanowiliśmy stworzyć ten serwis, aby dać możliwość wspólnego dzielenia się płytami tak, jak my do tej pory to robiliśmy. Poznawać muzykę i wzajemnie się inspirować – czytamy na stronach serwisu.

Projekt tworzy kilkuosobowy zespół, na którego czele stoi Robert Woźniakowski. Serwis jest pierwszą z realizacji firmy Concerto należącej do portfela inwestycyjnego funduszu IQ Partners, który posiada akcje pośrednio, poprzez inkubator technologiczny InQbe. Akcjonariuszem większościowym spółki Concerto jest firma Morin Limited.

CDRoller – wymieniaj się muzyką 1

Beta serwisu wystartowała w grudniu 2010 roku. W tym czasie projekt przeszedł gruntowną przebudowę i obecna wersja dostępna jest od września ubiegłego roku. CDRoller ma obecnie ok. 1500 zarejestrowanych użytkowników, w tym ok. 30 posiadaczy kont premium, dostępnych od dwóch tygodni.

Twórcy nazywają swój projekt „największym polskim serwisem wymiany płyt kompaktowych i winyli”. Użytkownicy CDRoller mogą nie tylko prezentować swoje kolekcje, wymieniać się płytami, ale i wystawiać swoje albumy na sprzedaż.

Serwis CDRoller nie jest platformą aukcyjną czy e-commerce, ale serwisem grupującym miłośników muzyki i kolekcjonerów płyt. Do tej pory każdy z zarejestrowanych użytkowników mógł w serwisie prezentować swoje muzyczne kolekcje i wymieniać się płytami. Od teraz, dzięki aktywacji konta premium, kolekcjonerzy skupieni wokół CDRollera będą mogli wystawiać swoje unikatowe albumy na sprzedaż – informują twórcy.

Charakter CDRollera ma gwarantować, że oferta płyt na sprzedaż trafia do znawców rynku muzycznego, którzy wciąż poszukują płyt niekiedy od lat nieobecnych w obiegu.

Możliwość sprzedaży płyt, a nie tylko ich wymiany, to odpowiedź na sugestie naszych najaktywniejszych użytkowników, a także na potrzeby rynku. W serwisie nie znajdziemy przypadkowych osób, a wyłącznie kolekcjonerów kompaktów i winyli – ludzi, którzy są prawdziwymi znawcami muzyki. To oni tworzą klimat CDRollera – mówi Robert Woźniakowski.

Obok możliwości wymiany i sprzedaży płyt, serwis oferuje funkcje społecznościowe takie jak forum, możliwość dodawania innych użytkowników do grona znajomych czy wysłanie wiadomości. Skorzystać można z katalogu użytkowników (tzw. rollerzy), segregując ich według takich zmiennych jak ilość płyt na wymianę, na sprzedaż, ilość udanych wymian itd. CDRoller to także katalog płyt – można zaproponować jej wymianę, dodać do listy życzeń lub oznaczyć, że posiada się dane nagranie.

Wymiana płyt odbywać może się dwutorowo: płyta za płytę lub płyta za kredyt. Pierwsza opcja sprawdzać ma się najlepiej, gdy użytkownicy uzupełniają swoją listę życzeń, dzięki czemu inni wiedzą jakie nagrania są najbardziej oczekiwane. W przypadku wymiany za kredyt użytkownicy otrzymują jeden kredyt, który można wymienić na dowolną płytę oznaczoną tym typem wymiany.

Kredyt można otrzymać w zamian za wystawienie pięciu płyt w opcji wymiany typu płyta za kredyt, bądź otrzymać go wcześniej wymieniając płytę za kredyt lub kupić w cenie 15 zł w serwisie. Serwis nie pobiera opłat za transakcje nieweryfikowane, są one w pełni darmowe (poza kosztami przesyłki).

Jeżeli jednak ktoś zażyczy sobie abyśmy sprawdzili zgodność opisu płyty ze stanem faktycznym to może się zdecydować na wymianę weryfikowaną. Koszt weryfikacji płyty wynosi obecnie 4 zł i ponosi go zawsze zamawiający – czytamy na stronach projektu.

Projekt zarabiać ma więc dzięki reklamie, kontom premium (9 zł za rok), którego głównym celem jest zapewnienie o wiarygodności jego posiadacza, weryfikacjom transakcji.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

Dawid ZarazińskiCDRoller – wymieniaj się muzyką

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.