Profilowany serwis społecznościowy skupiający miłośników muzyki – to pomysł twórców CDRoller.pl na komercyjny sukces. Plany idą jednak dalej: już wkrótce ruszają projekty siostrzane.
CDRoller powstał z miłości do muzyki. To jest serwis założony przez ludzi pozytywnie zakręconych na punkcie płyt, winyli i wszystkich innych możliwych nośników. Postanowiliśmy stworzyć ten serwis, aby dać możliwość wspólnego dzielenia się płytami tak, jak my do tej pory to robiliśmy. Poznawać muzykę i wzajemnie się inspirować – czytamy na stronach serwisu.
Projekt tworzy kilkuosobowy zespół, na którego czele stoi Robert Woźniakowski. Serwis jest pierwszą z realizacji firmy Concerto należącej do portfela inwestycyjnego funduszu IQ Partners, który posiada akcje pośrednio, poprzez inkubator technologiczny InQbe. Akcjonariuszem większościowym spółki Concerto jest firma Morin Limited.
Beta serwisu wystartowała w grudniu 2010 roku. W tym czasie projekt przeszedł gruntowną przebudowę i obecna wersja dostępna jest od września ubiegłego roku. CDRoller ma obecnie ok. 1500 zarejestrowanych użytkowników, w tym ok. 30 posiadaczy kont premium, dostępnych od dwóch tygodni.
Twórcy nazywają swój projekt „największym polskim serwisem wymiany płyt kompaktowych i winyli”. Użytkownicy CDRoller mogą nie tylko prezentować swoje kolekcje, wymieniać się płytami, ale i wystawiać swoje albumy na sprzedaż.
Serwis CDRoller nie jest platformą aukcyjną czy e-commerce, ale serwisem grupującym miłośników muzyki i kolekcjonerów płyt. Do tej pory każdy z zarejestrowanych użytkowników mógł w serwisie prezentować swoje muzyczne kolekcje i wymieniać się płytami. Od teraz, dzięki aktywacji konta premium, kolekcjonerzy skupieni wokół CDRollera będą mogli wystawiać swoje unikatowe albumy na sprzedaż – informują twórcy.
Charakter CDRollera ma gwarantować, że oferta płyt na sprzedaż trafia do znawców rynku muzycznego, którzy wciąż poszukują płyt niekiedy od lat nieobecnych w obiegu.
Możliwość sprzedaży płyt, a nie tylko ich wymiany, to odpowiedź na sugestie naszych najaktywniejszych użytkowników, a także na potrzeby rynku. W serwisie nie znajdziemy przypadkowych osób, a wyłącznie kolekcjonerów kompaktów i winyli – ludzi, którzy są prawdziwymi znawcami muzyki. To oni tworzą klimat CDRollera – mówi Robert Woźniakowski.
Obok możliwości wymiany i sprzedaży płyt, serwis oferuje funkcje społecznościowe takie jak forum, możliwość dodawania innych użytkowników do grona znajomych czy wysłanie wiadomości. Skorzystać można z katalogu użytkowników (tzw. rollerzy), segregując ich według takich zmiennych jak ilość płyt na wymianę, na sprzedaż, ilość udanych wymian itd. CDRoller to także katalog płyt – można zaproponować jej wymianę, dodać do listy życzeń lub oznaczyć, że posiada się dane nagranie.
Wymiana płyt odbywać może się dwutorowo: płyta za płytę lub płyta za kredyt. Pierwsza opcja sprawdzać ma się najlepiej, gdy użytkownicy uzupełniają swoją listę życzeń, dzięki czemu inni wiedzą jakie nagrania są najbardziej oczekiwane. W przypadku wymiany za kredyt użytkownicy otrzymują jeden kredyt, który można wymienić na dowolną płytę oznaczoną tym typem wymiany.
Kredyt można otrzymać w zamian za wystawienie pięciu płyt w opcji wymiany typu płyta za kredyt, bądź otrzymać go wcześniej wymieniając płytę za kredyt lub kupić w cenie 15 zł w serwisie. Serwis nie pobiera opłat za transakcje nieweryfikowane, są one w pełni darmowe (poza kosztami przesyłki).
Jeżeli jednak ktoś zażyczy sobie abyśmy sprawdzili zgodność opisu płyty ze stanem faktycznym to może się zdecydować na wymianę weryfikowaną. Koszt weryfikacji płyty wynosi obecnie 4 zł i ponosi go zawsze zamawiający – czytamy na stronach projektu.
Projekt zarabiać ma więc dzięki reklamie, kontom premium (9 zł za rok), którego głównym celem jest zapewnienie o wiarygodności jego posiadacza, weryfikacjom transakcji.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.