„Chmura” od podstaw – 12 inspirujących źródeł

Opublikowano: 1 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Cloud computing tylko na pierwszy rzut oka wydaje się zagadnieniem czysto technicznym, z którym przeciętny internetowy Kowalski nie ma nic wspólnego. W praktyce jednak „chmury” są nam znacznie bliższe i korzystamy z nich praktycznie każdego dnia. Postanowiliśmy więc nieco przybliżyć ich podstawy.

Cloud computing, zwany również „przetwarzaniem w chmurze” lub „chmurą” po prostu – mówiąc w dużym uproszczeniu – polega na wykorzystywaniu funkcjonalności zewnętrznych dostawców bez konieczności instalowania oprogramowania na swoim komputerze (serwerze). W płatnych usługach tego typu ponosimy jedynie koszty za użytkowanie danej usługi – bez kupowania oprogramowania.

Z „chmurą” spotykamy się każdego dnia. Korzystając z poczty elektronicznej, pakietu biurowego dostępnego przez przeglądarkę (jak Google Docs), czy wirtualnych dysków (jak Dropbox).

Zebraliśmy dla Państwa szereg inspirujących materiałów znalezionych w sieci, które mogą przybliżyć idę cloud computingu, zasygnalizować związane z nim kontrowersje, a jednocześnie być ciekawym wstępem do własnych poszukiwań. Jeśli macie Państwo materiały, którymi chcielibyście się podzielić (np. ciekawe linki) prosimy dać znać w komentarzach.

Teksty:

Prezentacje:

Wideo:

http://www.youtube.com/watch?v=6PNuQHUiV3Q

Powyższy artykuł należy do serii wpisów pokazujących interesujące treści, które inspirować mogą nie tylko przedsiębiorców związanych z e-biznesem. Chcemy na sieć spoglądać w szerszym nieco kontekście: na poważnie, a czasem i z przymrużeniem oka. Jeśli macie Państwo swoje propozycje podobnych tematów lub własne treści do podzielenia się – prosimy o informację w komentarzach lub na adres redakcja@e-biznes.pl.

Zobacz również:

Pięć inspirujących filmów o social media

    Dawid Zaraziński„Chmura” od podstaw – 12 inspirujących źródeł

    Podziel się!

    O autorze

    Dawid Zaraziński

    Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.