Co nadaje sens życiu przeciętnego europejskiego internauty?

Według przeprowadzonych na zlecenie AMD badań niezależnego ośrodka YouGov wynika, że aż 77 proc. z grona 5000 ankietowanych internautów deklaruje, że nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez codziennego dostępu do sieci. W hierarchii potrzeb internet wyprzedził powszechne przedmioty codziennego użytku, jak samochód (54 proc.) czy pralka (61 proc.).

Podobny trend był również widoczny w wynikach poprzednich badań AMD. Wówczas aż 99 proc. respondentów zadeklarowało, że wolałoby raczej rozstać się z własnym aparatem cyfrowym, Blackberry czy odtwarzaczem MP3 niż zrezygnować z posiadania notebooka.

Domowe centrum rozrywki
Nikogo nie trzeba przekonywać, że komputer już dawno przestał nam służyć jedynie do pracy – aż 81 proc. respondentów przyznało, że przechowuje na nim swoje zdjęcia, 77 proc. ogląda filmy na YouTube lub podobnych portalach, 66 proc. pobiera z sieci muzykę, a 51 proc. filmy. Co więcej, 14 proc. stwierdziło, że ogląda filmy w formacie Blue-ray, co wskazuje na coraz większą popularność tego nośnika w Europie. Rośnie również zainteresowanie grami komputerowymi – 76 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku zaczęło regularnie grać na komputerze.

„Komputer PC stał się wszechobecnym narzędziem cyfrowej rozrywki. Niezależnie czy jest to komputer stacjonarny, czy notebook, stanowi on uniwersalne narzędzie, które szybciej niż się nam to kiedyś wydawało może całkowicie zastąpić telewizory”– powiedział Jochen Polster, dyrektor marketingu, EMEA, AMD.

Jakość obrazu i funkcjonalność
Badanie YouGov dowodzi, że podczas wyboru notebooka najważniejszą rolę odgrywa jego funkcjonalność. Wynika z tego, że przyszłość należy do rozwiązań wyposażonych w platformy dostosowane do szerokiej gamy potrzeb użytkowników. Coraz większe znaczenie zyskuje również jakość obrazu w standardzie HD. Dla prawie połowy respondentów (46 proc.) jest to decydujący czynnik wpływający na zakup notebooka. Ta cecha jest szczególnie ważna dla mężczyzn (51 proc.), nieco mniejszą uwagę przywiązują do niej kobiety (37 proc.). Jej ranga rośnie natomiast w grupie respondentów między 18 a 24 rokiem życia (59 proc.).

„Sposób użytkowania komputerów wśród młodego pokolenia „Generacji Y” wygląda inaczej niż w przypadku przeciętnego użytkownika. Ta grupa konsumentów najczęściej korzysta z zaawansowanych i wymagających graficznie gier komputerowych oraz ogląda filmy” – powiedział Jochen Polster z AMD.

Wzrost Sprzedaży Notebooków
Według ostatniej analizy przeprowadzonej przez IDC, w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego, w trzecim kwartale 2008 r. w rejonie EMEA w sprzedaży pojawiło się 27 proc. więcej komputerów PC. Badania wykazały również, że sprzedaż notebooków wpłynęła na ogólny wzrost rynku o 52 proc., przy czym popyt na rynkach Europy Zachodniej nie przejawia oznak spowolnienia. Utrzymującą się popularność notebooków potwierdziły badania AMD European Connectivity Study. Respondentów zapytano jakiego wyboru dokonaliby przy zakupie następnego komputera – 48 proc. wskazało notebooki, 32 proc. komputery PC, a 14 proc. netbooki.

„Sposoby użytkowania komputerów stale się zmieniają – komputery stacjonarne zaczynają pełnić rolę domowego centrum rozrywki, natomiast notebooki cenione są za swoją mobilność i nieograniczoną możliwość korzystania z wysokiej jakości multimediów” – twierdzi Eszter Morvay, starszy analityk z European Personal Computing, IDC. „Wraz z rozwojem świadomości użytkowników na ich decyzje o zakupie, coraz częściej wpływ ma współczynnik ceny i jakości. Dlatego producenci będą musieli oferować swoim klientom bogaty zestaw funkcji za rozsądną cenę.”

On-linowe badanie zostało przeprowadzone przez YouGov między 17 a 30 września na grupie 5148 respondentów z Francji, Niemiec, Rosji, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Ankieta dotyczyła zwyczajów związanych z użytkowaniem komputera, z naciskiem na sposoby korzystania z notebooka i internetu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top