Co polskie firmy sądzą o zakupach grupowych?

Portal internetowy Firmy.net  przeprowadził wśród przedstawicieli zarejestrowanych w nim przedsiębiorstw ankietę, dotyczącą preferencji związanych z korzystaniem z zakupów grupowych. Dzięki badaniu wiadomo w końcu, co o tej formie promocji sądzą przedsiębiorcy, a nie jak to do tej pory bywało – konsumenci.

Badanie miało na celu poznanie preferencji poszczególnych firm, dotyczących ich percepcji zakupów grupowych. W ankiecie wzięło udział 3177 przedstawicieli przedsiębiorstw, głównie z sektora MSP.

Zdecydowana większość z nich, czyli aż 61,36% jest przekonana, że promowanie swojej firmy za pomocą zakupów grupowych jest w stanie przynieść im wielkie korzyści. Pozostali respondenci uważają, że taka forma promocji nie przełoży się korzystnie na sytuację firmy. W opinii 45,26% badanych jedynym powodem, dla którego ich przedsiębiorstwo nie oferuje swoich usług czy towarów za pomocą zakupów grupowych, jest fakt, że profil ich działalności nie pasuje do charakteru takiej właśnie formy promocji. W drugiej kolejności ankietowani podkreślili, że konieczność udzielania zbyt wysokich prowizji portalom pośredniczącym w zdecydowany sposób powstrzymuje ich przed sięgnięciem po tę metodę pozyskiwania nowych klientów. Takiej odpowiedzi udzieliło 32,64% badanych. Podobna liczba osób wskazała na fakt, że chcąc skorzystać z usług pośredników, należy liczyć się z wysokimi rabatami, których trzeba udzielić w momencie nawiązania z nimi współpracy.

Co polskie firmy sądzą o zakupach grupowych? 1
Rysunek 1. Główne bariery korzystania z zakupów grupowych

Jest to mocno skorelowane z kolejną kwestią, czyli wysokością rabatów, jakie firmy są w stanie zaoferować bez względu na prowizję. 38,89% ankietowanych wskazało, że zniżki, jakie mogą zaproponować to 5-10%, natomiast 29,43% jest gotowa obniżyć ceny swoich towarów czy usług o 11-30%. Tylko 10,14% badanych stwierdziło, że może udzielić rabatu w wysokości 31-50%, a taki rząd wielkości upustu preferowany jest przez portale pośredniczące w zakupach grupowych.

Co polskie firmy sądzą o zakupach grupowych? 2
Rysunek 2. Jaki maksymalny rabat możesz udzielić przy założeniu, że nie pobierana jest żadna prowizja?

Dzięki przeprowadzonemu sondażowi dowiedzieliśmy się, że główną przyczyną, z powodu której małe firmy nie chcą korzystać z promocji poprzez zakupy grupowe, są przede wszystkim zbyt wysokie prowizje pośredników oraz konieczność udzielania rabatów, które powodują, że z punktu widzenia biznesowego całe przedsięwzięcie staje się nieopłacalne. Wyniki ankiety utwierdziły nas w przekonaniu, że nowy serwis, który właśnie uruchomiliśmy, Okazje.Firmy.net, to doskonałe rozwiązaniem dla tych firm, które nie mogą sprostać wymaganiom stawianym przez duże portale, oferujące zakupy grupowe – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.

W badaniu wzięło udział 3177 przedsiębiorstw, zostało ono przeprowadzone w dniach 19 – 23 października 2011.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top