Chyba każdy, kto robi zakupy w sieci korzystał choć raz z porównywarek cen. Czy po sukcesie popularnych serwisów internetowych, w których sprawdzić możemy cenę telewizora czy pralki nadchodzi era niszowych branż? Twórcy Collatio.pl twierdzą, że tak. Dlatego uruchomili porównywarkę cen monet kolekcjonerskich.
Collatio.pl jest porównywarką niszową, skierowaną stricte do internatuów zainteresowanych numizmatyką i dostosowywaną właśnie pod kątem ich potrzeb. Odbiorcami w pierwszej kolejności są miłośnicy numizmatyki i kolekcjonerzy oraz w sposób naturalny ci, którzy stoją po drugiej stronie lady – sprzedawcy monet.
Jak mówią twórcy porównywarki – Marcin Safranow oraz Adam Wiejak, pomysł na Collatio.pl zrodził się dzięki dwóm czynnikom: wieloletniej pasji, jaką jest numizmatyka i rosnącemu popytowi na monety kolekcjonerskie. „W odpowiedzi na to zapotrzebowanie stworzyliśmy pierwszą polską porównywarkę cen monet. Dzięki Collatio.pl kolekcjonerzy nie muszą już przeglądać dziesiątek stron internetowych, aby śledzić ceny interesujących ich monet. Teraz odnajdą wszystko w jednym miejscu. Z kolei sprzedawcy, dzięki naszemu serwisowi, w łatwy sposób mogą dotrzeć do większej liczby klientów i tym samym zwielokrotnić swoją sprzedaż”.
Collatio.pl skierowany jest nie tylko do pasjonatów numizmatyki i sprzedawców, ale również do osób traktujących zakup monet jako swoistą inwestycję. „Ryzyko inwestycji giełdowych, zwłaszcza w ostatnim czasie, skłania inwestorów do poszukiwania alternatywnych możliwości ulokowania swojego kapitału. Doskonałym sposobem na to mogą być monety kolekcjonerskie” – opowiadają Safranow i Wiejak – „dlatego właśnie na tę grupę internatów liczymy nie mniej, niż na pasjonatów numizmatyki”.
Co zatem Collatio.pl oferuje swoim użytkownikom? Serwis jest bezpłatny, użytkownicy mogą przeglądać w jednym miejscu ceny rynkowe monet kolekcjonerskich, emitowanych przez NBP. Dostępny na stronie katalog klasyfikuje monety na: dwuzłotowe, srebrne oraz złote. Przeglądanie ułatwia dodatkowy podział monet według serii oraz według roku emisji.
Atutem jest przejrzystość i kompletność informacji na stronach poszczególnych monet. Po odszukaniu danej monety użytkownik zobaczy m.in. jej zdjęcia, szczegółowy opis awersu i rewersu, rok emisji, cenę emisyjną, a nawet nazwisko autora projektu. I wreszcie to, co najważniejsze – listę sklepów wraz z cenami. Tak jak w przypadku dużych, uniwersalnych porównywarek tak i w Collatio.pl łatwo jest się przekonać o sporych, sięgających niekiedy kilkuset złotych, różnicach w cenach oferowanych przedmiotów. Informacji w serwisie dopełniają: ranking „Top 10” (przedstawiający najczęściej wyszukiwane monety), plany emisyjne NBP oraz aktualności dotyczące rynku monet jak i samej porównywarki.
Sprzedawcom serwis oferuje możliwość łatwej publikacji swojej oferty. Informacje z bazy danych sklepu internetowego są przekazywane automatycznie do porównywarki, a całością prac związanych z integracją technologiczną zajmują się eksperci z Collatio.pl. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy nie zostaną oni obciążeni żadnymi opłatami z tytułu obecności w serwisie.
„To nie koniec” – mówią twórcy Collatio.pl – „zamierzamy w najbliższym czasie rozbudować serwis o kolejne funkcjonalności”. Najbliższe plany obejmują wdrożenie indywidualnych kont użytkowników.Dodatkowo dla sprzedawców nieposiadających własnej witryny dostaną możliwość stworzenia własnej strony-wizytówki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.