Według serwisu eMarketer spada liczba osób płacących za letnie wakacje przez sieć. Z drugiej strony rośnie średnia wartość pojedynczej transakcji.
W 2007 całkowita sprzedaż online usług turystycznych wyniosła 93,8 mld dolarów (wzrost o 19% w porównaniu z 2006). W tym roku rynek osiągnie wartość 105,1 mld (skok o 12%). Na kolejne lata przewidywane są także dwucyfrowe wzrosty.
Mimo tych optymistycznych danych coraz mniej osób kupuje wakacje przez internet. Zdaniem Jeffa Graua, analityka eMarketera, wynika to przede wszystkim z niskiego poziomu obsługi oferowanego przez e-biura podróży. To sprzyja powrotowi to klasycznych kanałów sprzedaży.
Grau wyjaśnia: W tradycyjnym salonie klient może liczyć na fachową poradę i indywidualne podejście. Ludzie, którzy często wyjeżdżają, są zazwyczaj dobrze wykształceni i zarabiający. Masowy charakter działalności e-biur im nie odpowiada.
Analityk zwraca też uwagę na szybki rozwój nowej generacji aplikacji turystycznych online (np. społeczności). Dzięki nim internauci mogą bardzo szybko zorientować się, które firmy są niesolidne.
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.