Coraz mniej internautów kupuje wakacje online

Według serwisu eMarketer spada liczba osób płacących za letnie wakacje przez sieć. Z drugiej strony rośnie średnia wartość pojedynczej transakcji.

W 2007 całkowita sprzedaż online usług turystycznych wyniosła 93,8 mld dolarów (wzrost o 19% w porównaniu z 2006). W tym roku rynek osiągnie wartość 105,1 mld (skok o 12%). Na kolejne lata przewidywane są także dwucyfrowe wzrosty.

Mimo tych optymistycznych danych coraz mniej osób kupuje wakacje przez internet. Zdaniem Jeffa Graua, analityka eMarketera, wynika to przede wszystkim z niskiego poziomu obsługi oferowanego przez e-biura podróży. To sprzyja powrotowi to klasycznych kanałów sprzedaży.

Grau wyjaśnia: W tradycyjnym salonie klient może liczyć na fachową poradę i indywidualne podejście. Ludzie, którzy często wyjeżdżają, są zazwyczaj dobrze wykształceni i zarabiający. Masowy charakter działalności e-biur im nie odpowiada.

Analityk zwraca też uwagę na szybki rozwój nowej generacji aplikacji turystycznych online (np. społeczności). Dzięki nim internauci mogą bardzo szybko zorientować się, które firmy są niesolidne.

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top