Według danych chińskiego centrum informacji o sieci internetowej (CNNIC) liczba użytkowników internetu w Chinach osiągnęła poziom 513 mln osób. W drugiej połowie 2011 roku wśród populacji intarnautów znalazło się 28 mln nowych użytkowników.
Penetracja internetu w Chinach pod koniec roku 2011 wynosiła 38,3 proc., wzrost w stosunku do 2010 roku wyniósł więc 4 proc. Dla porównania można przytoczyć współczynnik penetracji sieci dla USA, gdzie wynosi on 78,2 proc.
Chińscy internauci korzystają w większości z kilku urządzeń mających dostęp do internetu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że procent osób używających do tego celu komputerów stacjonarnych spadł do 73,4 proc., podczas gdy liczba osób używających notebooków utrzymywał się na niezmienionym poziomie 46,8 proc.
Wzrost w dostępie do internetu widoczny jest przede wszystkim wśród posiadaczy telefonów komórkowych. Aktualnie w posiadaniu mobilnego internetu jest 355 mln Chińczyków. Jest to zatem więcej niż wielkość całej ludności Stanów Zjednoczonych.
Z kolei najbardziej popularnymi aplikacjami internetowymi są przede wszystkim wyszukiwarki i komunikatory. Ogromnym powodzeniem cieszą się chińskie mikroblogi. Liczba używających tej formy komunikacji osiągnęła 250 mln osób. Jest to zatem ogromny wzrost w stosunku do 2010 roku, w którym liczba ta wynosiła 63 mln.
Dane podane przez CNNIC mogą być jednak zawyżone, gdyż statystyki uwzględniają wszystkich mieszkańców Chin powyżej 6. roku życia, którzy byli połączeni z internetem w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.