Pozyskiwanie środków jest jednym z najtrudniejszych elementów realizacji każdego projektu. Na tzw. Zachodzie popularnością cieszy się idea crowdfundingu. Czy przyjmie się w Polsce? Przekonani są o tym twórcy crowdfunders.pl.
Crowdfunders.pl to serwis skierowany do internautów, którzy są zainteresowani współfinansowaniem projektów inwestycyjnych z wykorzystaniem idei crowdfundingu. W oparciu o jej założenia, duża grupa internautów dysponujących zwykle niewielkimi kwotami, będzie mogła wspólnymi siłami zgromadzić wymagany kapitał i na przykład razem sfinansować zakup biurowca lub innego ciekawego przedsięwzięcia – przekonuje jego twórca.
Projekt prowadzony jest przez Łukasza Luzara bez wsparcia inwestorów ani firm zewnętrznych. Od uruchomienia serwisu zapisało się do niego 176 użytkowników, którzy zadeklarowali kwoty na łączną sumę ponad 265 tys. zł.
Jest to pierwszy działający tego typu serwis w Polsce. Wzorowany częściowo na kickstarter.com. Tego typu inicjatywa ma szansę wypełnić lukę pomiędzy giełdą, funduszami inwestycyjnymi a grupami potężnych inwestorów indywidualnych, działających na rynku private equity. Dzięki serwisowi crowdfunders.pl, osoba która dysponuje choćby 100 zł, będzie mogła partycypować w dużych, ściśle ukierunkowanych inwestycjach takich jak: zakup interesującej nieruchomości komercyjnej, obiecującego startupu internetowego, małego browaru, a kto wie, być może nawet ulubionej drużyny piłkarskiej. Pierwszy potencjalny projekt, który spróbujemy zrealizować, to zakup całości lub przynajmniej jednego piętra nowoczesnego biurowca w Krakowie – powiedział pan Łukasz.
Działalność portalu przypominać ma zakupy grupowe, będzie się jednak ograniczać jedynie do kojarzenia ze sobą zainteresowanych stron. Za organizację konkretnego projektu inwestycyjnego ma odpowiadać wyspecjalizowany partner zewnętrzny, taki jak kancelaria prawna, fundusz inwestycyjny lub bank. Docelowo serwis udostępni dla swoich użytkowników funkcjonalności, które umożliwią im bieżącą kontrolę prowadzonej inwestycji oraz interaktywny udział w procesie decyzyjnym, dotyczącym realizowanego przedsięwzięcia. Informacje o nowych projektach inwestycyjnych, wraz ze szczegółowymi zasadami udziału, mają być przesyłane za pośrednictwem newslettera.
Serwis będzie pobierał prowizję od zgromadzonej kwoty dla promowanych projektów komercyjnych. Projekty charytatywne oraz niekomercyjne mają być promowane i wspierane bezpłatnie.
Szukamy partnerów którzy chcą rozwijać projekty w tym modelu finansowania oraz pomogą nam zbudować bazę użytkowników zainteresowanych uczestnictwem w projektach wykorzystujących ideę crowdfundingu – informuje twórca projektu.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.