Czy Telekomunikacja Polska (TP) próbowała nieuczciwie wygrać wart 80 mln zł przetarg na budowę sieci dla Ministerstwa Sprawiedliwości (MS)?
Crowley Data Poland (CDP), konkurent TP w tym przetargu złożył tańszą ofertę. Ale ponoć od TPSA wyszła propozycja dogadania się w tej sprawie przez dwóch wysokich rangą dyrektorów TP.
Pracownicy największego polskiego telekomu zaprzeczają. Sprawą zajmie się prokuratura.
Według przedstawicieli CDP, menedżerowie TP zgłosili się do ich firmy z propozycją nie do odrzucenia: CDP ma wycofać się z przetargu, bo inaczej TP nabruździ mu u Najwyższej Izby Kontroli (NIK), ważnym kliencie CDP, i w konsekwencji zniszczy konkurenta.
Crowley propozycję odrzucił i skierował sprawę do prokuratury.
Jeden z dyrektorów TP ponoć ponadto stwierdził, że TP może przez instytucje państwowe i prasę wykończyć firmę CDP.
TPSA jednak wyjaśnia, że w przetargach publicznych przegrany może przyjąć rozstrzygnięcie, ale może też protestami doprowadzić do znacznego przedłużenia przetargu, a nawet doprowadzić do jego unieważnienia. Dyrektorom TP chodziło tylko o zdrową konkurencję.
Crowley jest zupełnie innego zdania. Dlatego zawiadomił prokuraturę, zarzucając przedstawicielom TP dopuszczenie się kilku przestępstw: zmuszania, przekupstwa menedżerskiego, usiłowania porozumienia z inną osobą na szkodę instytucji, na rzecz której dokonywany jest przetarg publiczny.
Przetarg w resorcie sprawiedliwości jest intratnym przedsięwzięciem. To jeden z największych konkursów na obsługę transmisji danych w Polsce. Chodzi o 5-letnią obsługę resortu i podległych mu instytucji: prokuratur, sądów i więzień. To ponad 1,3 tys. placówek. Oferty w przetargu złożyło czterech wykonawców: Telekomunikacja Kolejowa, konsorcjum CDP z Tel-Energo i ATM, TP SA i Polkomtel. Ceny (jedyne kryterium wyboru) sięgały od 40 do 140 mln zł, a TP była dopiero trzecia w kolejności.
Przed złożeniem ofert specyfikację oprotestowało kilku wykonawców, zarzucając resortowi faworyzowanie TP. Ministerstwo zmieniło sporne zapisy.
Puls Biznesu
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
- Salesforce Shopping Index w Q3 2024: wzrosty, spadki i zmiany w zachowaniach konsumentówW trzecim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż online zanotowała niewielki wzrost o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ...
- Shoper publikuje raport: 31% rocznej sprzedaży w czwartym kwartaleShoper opublikował nowy raport, który ma na celu wsparcie właścicieli e-sklepów w przygotowaniach do najbardziej intensywnego okresu sprzedażowego w roku. ...
- InPost Pay z ponad 5 milionami użytkowników: nowa usługa odroczonej płatnościInPost Pay, usługa oferująca płatności online, przekroczyła liczbę 5 milionów zarejestrowanych użytkowników. W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, firma wprowadziła ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.