Instytut Globalizacji zbada przygotowanie Polski do adaptacji technologii cyfrowych. Nowy projekt edukacyjno-badawczy pt. „Cyfrowa Polska” prowadzony przez Instytut Globalizacji, wolnorynkowy instytut spraw publicznych, poświęcony jest problemowi cyfryzacji kraju (przejścia z nadawania analogowego na nadawanie cyfrowe).
Według zaleceń Komisji Europejskiej, państwa członkowskie powinny przejść na cyfrową technologię nadawania programów radiowych i telewizyjnych do 2012 r.
– Nasza kampania ma na celu zbadanie zaawansowania cyfryzacji kraju oraz edukację w zakresie roli nowoczesnych technologii cyfrowych w aspekcie globalizacji – ujawnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. – W naszej ocenie problem cyfryzacji jest zaniedbywany, a konsumenci mają zdecydowanie gorszy dostęp do interaktywnych usług cyfrowych, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej – komentuje Tomasz Teluk
W ramach projektu Instytut Globalizacji wysonduje oczekiwania Polaków wobec dostępu do technologii cyfrowych. Instytut opublikuje także specjalny raport poświęcony problematyce cyfryzacji. W kolejnej fazie projektu zostanie
zorganizowana debata ekspercka na temat problemów, z którymi boryka się rynek polski. Według ekspertów Instytutu Globalizacji w Polsce jest brak spójnej strategii cyfryzacji kraju. Polska znajduje się wśród najmniej zaawansowanych technologicznie krajów Europy. Podczas, gdy w Polsce zaledwie niewiele ponad 10 proc. obywateli ma dostęp do telewizji cyfrowej, we Francji wskaźnik ten wynosi 95 proc., a nasi sąsiedzi – Niemcy i Czesi będą gotowi do pełnego wyłączenia przekaźników analogowych już w 2010 r.
Instytut Globalizacji ocenia, że w obecnym stadium Polska nie ma szans na dorównanie państwom europejskim do 2012 r., a tym samym na spełnienie zaleceń Komisji Europejskiej. Według Europejskiej Unii Nadawców w 2012 r.
w Polsce będzie tylko 25 proc. gospodarstw, które będą używały telewizji cyfrowej.
– Realizacja misji publicznej TVP polega głównie na produkcji żenujących programów rozrywkowych, natomiast zaniedbywana jest strona technologiczna – uważa Tomasz Teluk. – Tymczasem zapotrzebowanie na telewizję cyfrową
w Polsce jest ogromne, na co wskazuje niezwykle dynamiczny popyt na telewizory plazmowe i LCD – dodaje.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.