Czas przemian w Air Bites Polska

Rok 2006 byl dla spółki Air Bites Polska (ABP) czasem intensywnych przemian: zmiany technologii; budowy własnej infrastruktury kablowej; wejścia do kolejnych miast; wprowadzania nowych produktów; promocji dla Klientów i działalności społecznej. Firma zapowiada, że rok 2007 będzie w ABP jeszcze bardziej aktywny i ciekawszy.
Od momentu pojawienia się w Polsce wiosną 2005 roku ten posiadający szwajcarskie korzenie dostawca intensywnie się rozwija. Rok 2006 upłynął pod znakiem dużych przemian. Przede wszystkim ABP odszedł od Internetu bezprzewodowego i poprzez łącza DSL dzierżawione od TPSA, na rzecz budowy własnej infrastruktury światłowodowej, dającej szerokie możliwości wdrażania nowych produktów. Dzięki temu spółka sukcesywnie zwiększa zasięg swojej sieci i tak w 2006 r. weszła do kolejnych czterech miast. Do dotychczasowych lokalizacji: Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań doszły Zdzieszowice, Kędzierzyn Koźle i Sanok, a tuż przed wejściem w rok 2007, spółka przejęła kolejną kilkutysięczną sieć w jednej z miejscowości na terenie Śląska.

W ubiegłym roku Air Bites Polska rozszerzył również swoją ofertę produktową. Zaczynał od jednego produktu – Air Bites Standard o transmisji danych do 1Mb/s. A obecnie jego Klienci mogą korzystać także z produktów takich jak: Air Bites Midi – gwarantujący transfer danych do 512 kb/s, Air Bites Mini – z maksymalną transmisją danych 256 kb/s, czy też z dodatkowych opcji zwiększających komfort i możliwości korzystania z Internetu, np.: publicznego adresu IP czy możliwości podłączenia dodatkowego stanowiska w lokalu Klienta odrębnym pasmem. Wymienione produkty dostawca sprzedaje w ramach promocji. Jedną z ciekawszych była promocja „Internet+Laptop”, w której Klient wykupując konkretny abonament mógł też kupić nowoczesnego Notebooka w zamian za niskie raty miesięczne. ABP zapowiada mające wkrótce nastąpić kolejne, duże zmiany produktowe – podobno zdecydowanie na korzyść Klientów.

Rok 2006 był dla spółki ponadto czasem bogatej działalności społecznej. Air Bites Polska został głównym partnerem projektu Junior Internet, w ramach którego odbyły się konkursy dla młodych pasjonatów Internetu, którzy nie ukończyli 19 roku życia, na najciekawszą i zarazem najlepszą stronę internetową lub projekt internetowy oraz tekst traktujący o Internecie. We wrocławskim Cafe Bar Paparazzi bezpłatnie zainstalował Hot-Spot. W Krakowie stał się głównym sponsorem akcji „złoty tornister”, podczas której w prostych konkursach pierwszoklasiści wygrywali pełne wyprawki do szkoły. W krakowskiej Nowej Hucie natomiast rozpoczął stałą współpracę z Młodzieżowym Domem Kultury (MDK) im. J. Korczaka. W ramach tej współpracy bezpłatnie przekazał MDK dziesięć komputerów, a także zainstalował i udostępnił Internet, dzięki czemu w ośrodku powstała długo oczekiwana, ogólnodostępna pracownia informatyczna. Dostawca wszelkie społeczne inicjatywy, w które się angażuje chce kontynuować wszędzie w Polsce, gdzie tylko posiada własną infrastrukturę.

W rozpoczętym niedawno roku 2007, ABP obiecuje rozwijać się szybciej aniżeli rynek. „Obecnie dążymy do zdobycia dominującej pozycji na poszczególnych rynkach lokalnych, a z czasem pragniemy stać się wiodącym ogólnopolskim operatorem, posiadającym w swojej ofercie szeroki pakiet usług.  Chciałbym zaznaczyć, że inni wiodący dostawcy, tak naprawdę budowali swój biznes zaczynając od telewizji kablowej, czy też telefonii stacjonarnej. Dzięki powstałej ten sposób infrastrukturze i zdobyciu Klientów łatwiej im było poszerzyć działalność o Internet. My natomiast bazujemy wyłącznie na dostarczaniu Internetu Klientom indywidualnym, poprzez budowaną własną infrastrukturę. Na tej podstawie chcemy rozszerzać naszą ofertę produktową o całą gamę usług dodatkowych, które mają na celu jej uatrakcyjnienie, co nas zdecydowanie wyróżnia. W Polsce działamy zaledwie od półtora roku, lecz dzięki szwajcarskiemu pochodzeniu, a w szczególności doświadczeniu bardzo dynamicznie się rozwijamy. Jesteśmy już w dziewięciu miastach, mamy kilka atrakcyjnych produktów i kilkanaście tysięcy aktywnych Klientów, których liczba stale wzrasta – mówi Rafał Pasterczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Air Bites Polska.

W obecnym roku planujemy nadal budować markę Air Bites Polska poprzez szybki rozwój w oparciu o rozbudowę własnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Liczymy na owocną współpracę z deweloperami, spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi. Ponadto jesteśmy bardzo zainteresowani współpracą z innymi firmami budującymi infrastrukturę telekomunikacyjną, oferując im świetne warunki. Prowadzimy badania rynkowe, których wyniki wpłyną na wybór kolejnych miast, do których wejdziemy ze swoją ofertą. Przygotowujemy nowe atrakcyjne promocje i akcje społeczne. Zaczęliśmy także budowę szczególnej społeczności w sieci ABP –szczegóły zdradzimy w najbliższej przyszłości. Dzisiaj mogę tylko powiedzieć, że technologie operatorów telewizji kablowych i telefonii stacjonarnych, którzy również dostarczają Internet nie dają takich możliwości. Już niebawem zamierzamy ponadto mile zaskoczyć naszych obecnych i potencjalnych Klientów zupełnie nową, atrakcyjną ofertą produktową. Z pewnością wkrótce ukaże się stosowna kampania reklamowa ujawniająca szczegóły  – dodaje.

www.airbites.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top