Jak donosi TechCrunch, trzy niezależne źródła bliskie całej sprawie potwierdzają, że Google jest w trakcie negocjacji dotyczących przejęcia Twittera. Nie znamy kwoty, o której jest mowa, ale możemy założyć że będzie to więcej niż 500 milionów dolarów zaproponowane jakiś czas temu przez Facebooka (choć część tej kwoty miała mieć postać akcji serwisu).
Oferta Google oznacza „żywą” gotówkę lub ewentualnie akcje – ale ich wartość, w przeciwieństwie do Facebooka, jest powszechnie znana. Jak widać – może to być prawdziwy rarytas dla szefów Twittera. Nie sprzedadzą jednak tanio skóry…
Ale po co Google stara się w ogóle o ten serwis? Twitter to najlepsza baza danych aktualizowana w czasie rzeczywistym, która sprawdza się również jako wyszukiwarka. I to może być klucz do całej tej sprawy.
Coraz więcej ludzi, przekonuje Michael Arrington, używa Twittera do rozmawiania o ludziach i markach w czasie rzeczywistym. Zaś właściciele marek chcą wiedzieć wszystko o tych dyskusjach, nie ważne czy chodzi o relacje z pojedynczym konsumentem, czy o zbieranie informacji pozwalających przekonać się, czy dobrze sobie radzą, czy nie zaliczyli jakieś wpadki etc. A wszystko dzięki wyszukiwarce search.twitter.com, którą Twitter uruchomił w ubiegłe lato.
Właściciele serwisu wiedzą doskonale, że to ogromny skarb. I zbudują na tym swój biznesowy model. Nie ważne będą mikropłatności za konta pro, ani żadne inne funkcjonalności. Liczy się tylko wyszukiwanie informacji. Pokazują to dobrze dane, mówiące o tym, że 40 proc. zysków z reklamy online pochodzi właśnie z wyszukiwarek.
Przypomnijmy również, że dla założycieli Twittera, Evana Williams’a i Biza Sone’a będzie to – jeśli dojdzie do skutku oczywiście – druga transakcja z Google. Pięć lat temu sprzedali im Bloggera.
Duet Google + Twitter może okazać się zabójczy. Obie firmy doskonale się uzupełniają. Miejmy tylko nadzieję, że jeśli przejęcie zostanie przeprowadzone – nie ucierpi na tym jakość mikroblogingowego serwisu. Jeśli oczywiście moda na tą formę komunikacji nie skończy się wcześniej.
O nowych informacjach w tej sprawie będziemy Was oczywiście informowali na bieżąco.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.