Internet Mall, właściciel sześciu sklepów internetowych w Polsce, pomimo kryzysu w branży e-commerce planuje znacząco zwiększyć swój udział w polskim rynku. Gwarantem realizacji planów jest wysoka płynność spółki – w tym roku Internet Mall pozyskał od inwestorów 28 mln euro.
Internet Mall to międzynarodowa firma z kapitałem holenderskim, zajmująca się handlem detalicznym w Internecie. Obecnie prowadzi blisko 50 sklepów internetowych – na rynku czeskim, niemieckim, na Węgrzech i Słowacji oraz oczywiście w Polsce, gdzie pod marką firmy (www.mall.pl) działa obecnie 6 sklepów (m.in. AGDexpert.pl i RTVexpert.pl).
W drugiej połowie bieżącego roku pojawiło się wiele negatywnych zjawisk, które mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe e-sklepów. Zdaniem Pawła Szymańskiego, dyrektora zarządzającego polskim oddziałem Internet Mall, zaburzony został cały dotychczasowy system logistyki pomiędzy dostawcami i sklepami internetowymi. „Firmy bazujące na e-commerce wpadły w bardzo poważne tarapaty finansowe. Widać zjawiska typowe dla kryzysu finansowego – dostawcy odchodzą od udzielania kredytów kupieckich, żądając zapłaty za towar. Sklepy w praktyce nie mogą podejmować współpracy na nowych warunkach bez utraty płynności lub poszukiwania innych źródeł finansowania. A dziś o kredyt coraz trudniej” – powiedział Paweł Szymański.
W konsekwencji wiele sklepów – w tym także dużych – zostanie wyeliminowanych z rynku. Powstanie luka, którą Internet Mall planuje zagospodarować w nadchodzącym roku, wyraźnie zwiększając udział w rynku. Firma bowiem ma potężny zasób gotówki (28 mln euro), którą pozyskała na wiosnę br. od inwestorów instytucjonalnych: Intel Capital oraz konsorcjum 3TS Capital Partners, składające się kilku funduszy inwestycyjnych. Możliwość zapłaty dostawcom za towar w gotówce ma pomóc Internet Mall stać się jednym z głównych graczy na polskim rynku e-sklepów. Jednocześnie stabilna pozycja finansowa firmy będzie gwarantem dla polskich klientów. Internauci doskonale wiedzą, że zakupy online są źródłem oszczędności, ale coraz częściej zaczynają nieufnie patrzeć na rynek e-commerce. „Zachowanie płynności w okresie krytycznym pozwoli nam dostosować się do nowych modeli współpracy z dostawcami, a na rynku – także wśród klientów – wzmocni przekonanie, że jesteśmy bezpiecznym i stabilnym partnerem. To ważne przesłanie także dla ludzi, którzy poszukują wiarygodnych sklepów – szczególnie w końcówce roku, kiedy wszyscy robimy więcej zakupów.” – dodał Paweł Szymański.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.