Internet Mall, właściciel sześciu sklepów internetowych w Polsce, pomimo kryzysu w branży e-commerce planuje znacząco zwiększyć swój udział w polskim rynku. Gwarantem realizacji planów jest wysoka płynność spółki – w tym roku Internet Mall pozyskał od inwestorów 28 mln euro.
Internet Mall to międzynarodowa firma z kapitałem holenderskim, zajmująca się handlem detalicznym w Internecie. Obecnie prowadzi blisko 50 sklepów internetowych – na rynku czeskim, niemieckim, na Węgrzech i Słowacji oraz oczywiście w Polsce, gdzie pod marką firmy (www.mall.pl) działa obecnie 6 sklepów (m.in. AGDexpert.pl i RTVexpert.pl).
W drugiej połowie bieżącego roku pojawiło się wiele negatywnych zjawisk, które mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe e-sklepów. Zdaniem Pawła Szymańskiego, dyrektora zarządzającego polskim oddziałem Internet Mall, zaburzony został cały dotychczasowy system logistyki pomiędzy dostawcami i sklepami internetowymi. „Firmy bazujące na e-commerce wpadły w bardzo poważne tarapaty finansowe. Widać zjawiska typowe dla kryzysu finansowego – dostawcy odchodzą od udzielania kredytów kupieckich, żądając zapłaty za towar. Sklepy w praktyce nie mogą podejmować współpracy na nowych warunkach bez utraty płynności lub poszukiwania innych źródeł finansowania. A dziś o kredyt coraz trudniej” – powiedział Paweł Szymański.
W konsekwencji wiele sklepów – w tym także dużych – zostanie wyeliminowanych z rynku. Powstanie luka, którą Internet Mall planuje zagospodarować w nadchodzącym roku, wyraźnie zwiększając udział w rynku. Firma bowiem ma potężny zasób gotówki (28 mln euro), którą pozyskała na wiosnę br. od inwestorów instytucjonalnych: Intel Capital oraz konsorcjum 3TS Capital Partners, składające się kilku funduszy inwestycyjnych. Możliwość zapłaty dostawcom za towar w gotówce ma pomóc Internet Mall stać się jednym z głównych graczy na polskim rynku e-sklepów. Jednocześnie stabilna pozycja finansowa firmy będzie gwarantem dla polskich klientów. Internauci doskonale wiedzą, że zakupy online są źródłem oszczędności, ale coraz częściej zaczynają nieufnie patrzeć na rynek e-commerce. „Zachowanie płynności w okresie krytycznym pozwoli nam dostosować się do nowych modeli współpracy z dostawcami, a na rynku – także wśród klientów – wzmocni przekonanie, że jesteśmy bezpiecznym i stabilnym partnerem. To ważne przesłanie także dla ludzi, którzy poszukują wiarygodnych sklepów – szczególnie w końcówce roku, kiedy wszyscy robimy więcej zakupów.” – dodał Paweł Szymański.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.