Niemal 7 na 10 Polaków jest zadowolonych z aktualnego miejsca pracy, a tym, co prowokuje ich do myślenia o jej zmianie jest przede wszystkim wysokość wynagrodzenia. Dla polskich pracowników istotna jest również atmosfera pracy – to najważniejsze wyniki badania „Satysfakcja z pracy 2007”, przeprowadzonego przez IIBR i portal rekrutacyjny Pracuj.pl.
Raport „Satysfakcja z pracy 2007” jest częścią ogólnopolskiego badania pracowników polskich firm prowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych we współpracy z Pracuj.pl. Opracowanie może stanowić podstawę porównawczą dla wewnętrznych analiz poszczególnych firm i branż, także w porównaniu do poprzednich lat.
Satysfakcja gwarantowana … dzięki podwyżce
Poziom satysfakcji Polaków z pracy nie uległ zmianie w stosunku do 2006 roku. Blisko 67 proc. badanych deklaruje ogólne zadowolenie z aktualnego zatrudnienia. Z analizy wynika jednak, że dla budowania marki polskiego pracodawcy kluczowym czynnikiem powinno być atrakcyjne wynagrodzenie. W przypadku większości pracowników lepsze warunki zatrudnienia przekładają się na większe zadowolenie z miejsca pracy – wynika z raportu IIBR i Pracuj.pl
„Można przypuszczać, że zmiany zachodzące w ostatnim czasie na rynku pracy – wzrost liczby ofert pracy i spadek bezrobocia – będą przekładać się na sposób postrzegania przez pracowników swoich możliwości dotyczących znalezienia innego niż obecne miejsce zatrudnienia. Miejsca, gdzie zarobią więcej” – komentuje autorka raportu Dominika Kowalczyk, IIBR.
Co mobilizuje Polaków do zmiany miejsca pracy? Najczęściej czynnikiem skłaniającym pracowników do rozważania możliwości zmiany pracy jest wynagrodzenie. Warunki finansowe są również kluczowym kryterium oceny przyszłego pracodawcy.
Odpowiedzią pracodawców na oczekiwania pracowników jest sukcesywne podnoszenie wynagrodzeń – niemal 60 proc. respondentów w ciągu ostatniego roku otrzymało podwyżkę. W przypadku części pracowników (16 proc.) wzrost wynagrodzenia powiązany był ze zmianą pracodawcy. Ci zaś, których wynagrodzenie wzrosło w aktualnym miejscu pracy, zwykle zostali docenieni finansowo z inicjatywy bezpośredniego przełożonego (w 59 proc. przypadków).
Atmosfera – mocna strona pracy
W 2007 roku Polacy bardzo korzystnie ocenili relacje budowane w miejscu pracy – znakomita większość uznała je za dobre. Relacje ze współpracownikami respondenci ocenili nieco lepiej (96 proc. badanych uznała je za dobre) niż relacje z przełożonym (85 proc. oceniła je pozytywnie). Oceniając wyniki raportu IIBR można stwierdzić, że atmosfera pracy jest bardzo istotna dla polskich pracowników i dobrze oceniają oni pod tym względem swoich pracodawców.
Eksperci o wynikach badania:
• „Choć kwestia wynagrodzenia jest istotnym elementem podjęcia decyzji o zmianie pracy, Polacy nadal dużą wagę przykładają do warunków zatrudnienia, szczególnie atmosfery i relacji międzyludzkich. To ważna wskazówka dla pracodawców, dbających o pozyskanie najlepszych kandydatów do pracy” – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.
• „Raport „Satysfakcja pracowników 2007” stanowi podsumowanie oceny satysfakcji pracowników z pracy, ich motywacji, wymagań i planów zawodowych. Firmy, które chcą budować swoją markę jako pracodawcy i podejmują działania z zakresu employer branding dzięki badaniu będą mogły porównać własne wyniki satysfakcji w odniesieniu do branży i całego kraju.” – podsumowuje Maciej Milewski, Dyrektor Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych Sp. z o.o. (IIBR).
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.