Niemal 7 na 10 Polaków jest zadowolonych z aktualnego miejsca pracy, a tym, co prowokuje ich do myślenia o jej zmianie jest przede wszystkim wysokość wynagrodzenia. Dla polskich pracowników istotna jest również atmosfera pracy – to najważniejsze wyniki badania „Satysfakcja z pracy 2007”, przeprowadzonego przez IIBR i portal rekrutacyjny Pracuj.pl.
Raport „Satysfakcja z pracy 2007” jest częścią ogólnopolskiego badania pracowników polskich firm prowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych we współpracy z Pracuj.pl. Opracowanie może stanowić podstawę porównawczą dla wewnętrznych analiz poszczególnych firm i branż, także w porównaniu do poprzednich lat.
Satysfakcja gwarantowana … dzięki podwyżce
Poziom satysfakcji Polaków z pracy nie uległ zmianie w stosunku do 2006 roku. Blisko 67 proc. badanych deklaruje ogólne zadowolenie z aktualnego zatrudnienia. Z analizy wynika jednak, że dla budowania marki polskiego pracodawcy kluczowym czynnikiem powinno być atrakcyjne wynagrodzenie. W przypadku większości pracowników lepsze warunki zatrudnienia przekładają się na większe zadowolenie z miejsca pracy – wynika z raportu IIBR i Pracuj.pl
„Można przypuszczać, że zmiany zachodzące w ostatnim czasie na rynku pracy – wzrost liczby ofert pracy i spadek bezrobocia – będą przekładać się na sposób postrzegania przez pracowników swoich możliwości dotyczących znalezienia innego niż obecne miejsce zatrudnienia. Miejsca, gdzie zarobią więcej” – komentuje autorka raportu Dominika Kowalczyk, IIBR.
Co mobilizuje Polaków do zmiany miejsca pracy? Najczęściej czynnikiem skłaniającym pracowników do rozważania możliwości zmiany pracy jest wynagrodzenie. Warunki finansowe są również kluczowym kryterium oceny przyszłego pracodawcy.
Odpowiedzią pracodawców na oczekiwania pracowników jest sukcesywne podnoszenie wynagrodzeń – niemal 60 proc. respondentów w ciągu ostatniego roku otrzymało podwyżkę. W przypadku części pracowników (16 proc.) wzrost wynagrodzenia powiązany był ze zmianą pracodawcy. Ci zaś, których wynagrodzenie wzrosło w aktualnym miejscu pracy, zwykle zostali docenieni finansowo z inicjatywy bezpośredniego przełożonego (w 59 proc. przypadków).
Atmosfera – mocna strona pracy
W 2007 roku Polacy bardzo korzystnie ocenili relacje budowane w miejscu pracy – znakomita większość uznała je za dobre. Relacje ze współpracownikami respondenci ocenili nieco lepiej (96 proc. badanych uznała je za dobre) niż relacje z przełożonym (85 proc. oceniła je pozytywnie). Oceniając wyniki raportu IIBR można stwierdzić, że atmosfera pracy jest bardzo istotna dla polskich pracowników i dobrze oceniają oni pod tym względem swoich pracodawców.
Eksperci o wynikach badania:
• „Choć kwestia wynagrodzenia jest istotnym elementem podjęcia decyzji o zmianie pracy, Polacy nadal dużą wagę przykładają do warunków zatrudnienia, szczególnie atmosfery i relacji międzyludzkich. To ważna wskazówka dla pracodawców, dbających o pozyskanie najlepszych kandydatów do pracy” – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.
• „Raport „Satysfakcja pracowników 2007” stanowi podsumowanie oceny satysfakcji pracowników z pracy, ich motywacji, wymagań i planów zawodowych. Firmy, które chcą budować swoją markę jako pracodawcy i podejmują działania z zakresu employer branding dzięki badaniu będą mogły porównać własne wyniki satysfakcji w odniesieniu do branży i całego kraju.” – podsumowuje Maciej Milewski, Dyrektor Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych Sp. z o.o. (IIBR).
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.