Czy można i warto promować się na frazy odnoszące się do konkurencji? Zapytaliśmy eksperta z agencji Semahead.
Zgodnie z zasadami AdWords używanie jako słów kluczowych będących nazwami konkurencyjnych firm czy marek nie jest zabronione. Hasła będące znakami towarowymi używane w słowach kluczowych. Google nie będzie sprawdzać, ani ograniczać używania w słowach kluczowych haseł będących znakami towarowymi, nawet po otrzymaniu skargi dotyczącej znaku towarowego.
Nie jest natomiast dozwolone wykorzystywanie znaków towarowych i nazw firm konkurencyjnych w tekście reklamy. Dlatego przy ewentualnym tworzeniu reklam, należy pamiętać, aby nie korzystać z narzędzia wstawiania słów kluczowych, które dodaje do tekstu reklamy nasze słowa kluczowe.
Jeśli właściciel znaku towarowego zastrzegł nazwę w Google, próba wykorzystania go w reklamie skończy się na jej odrzuceniu, jeśli zaś tego nie zrobił, reklama taka zostanie zaakceptowana. Nie zwalnia to nas z obowiązku przestrzegania prawa, w myśl którego nie można korzystać z cudzej renomy w reklamach. Są jednak wyjątki.
Reklamodawcy mogą używać w tekście reklamy danego hasła będącego znakiem towarowym, jeśli mają do tego upoważnienie, czyli właściciel znaku towarowego przesłał Google niezbędny formularz, w którym zezwala na korzystanie z określonego hasła na wskazanym koncie reklamodawcy.
W tekście reklamy można użyć hasła będącego znakiem towarowym, jeśli są spełnione następujące warunki:
- w tekście reklamy używa się tego hasła opisowo w jego zwykłym znaczeniu, a nie w odniesieniu do znaku towarowego;
- reklama nie odnosi się do produktów ani usług korespondujących z hasłem będącym znakiem towarowym.
Czy warto wykorzystywać ten sposób promocji?
Opłacalność wykorzystywania słów odnoszących się do konkurencji musi być oceniana tak samo jak pozostałych na koncie AdWords. W związku z tym, że reklama powinna w najlepszy sposób odpowiadać na zapytanie użytkownika istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie słowa kluczowe otrzymają niskie wyniki jakości, które przełożą się na bardzo drogie kliknięcia. Ostatecznie może okazać się, że działanie nie jest opłacalne.
Autor: Michał Badora, Specjalista ds. SEM w Semahead – Agencji SEM Grupy INTERIA.PL
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.