Jak to możliwe, że oferowanie swoich produktów za darmo pozwala zarabiać ogromne pieniądze? Czy darmowe usługi naprawdę są darmowe, czy wiążą się raczej z ukrytymi kosztami? Na te i podobne pytania odpowiada Chris Anderson, autor książki „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”.
Krakowski Znak wydał książkę Chrisa Andersona „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”. Naczelny magazynu „Wired”, znany m.in. ze swej koncepcji długiego ogona, przedstawia modele biznesowe oparte o cenę zero. Opierając się na licznych przykładach kreśli portret nowej gospodarki, w której znane powiedzenie „tak naprawdę nic nie jest za darmo” należy odłożyć do archiwum.
Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne. Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach – to tylko kilka z licznych przykładów podawanych przez Andersona.
Już w prologu książki znajdziemy ciekawy przypadek grupy Monty Pythona, której członkowie postanowili nie walczyć z internautami nielegalnie publikującymi ich twórczość, ale umieścić wszystkie swoje skecze w kanale YouTube. Za darmo. Gdzie jest haczyk? Nigdzie, przekonuje Anderson. Okazało się jednak, że umieszczenie obok darmowych klipów linku do sklepu, w którym można było kupić kolekcję dzieł grupy na DVD pozwoliło zwiększyć sprzedaż o 23 tys. procent.
Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu. Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu – przekonuje polski wydawca książki.
Książka Andersona to ciekawy opis nowej gospodarki, jak zauważa autor: najbardziej konkurencyjnego rynku w historii. Znaleźć w niej można nie tylko odwołania do historii, ale także mnóstwo przykładów, część z ich wyciągnięta jest w postaci rozbudowanych „kapsułek”. Całość napisana jest przystępnym językiem w „amerykańskim” stylu.
Nasza redakcja objęła polskie wydanie książki patronatem medialnym.
[KONKURS] Dzięki uprzejmości Wydawcy mamy do rozdania trzy egzemplarze książki. Publikacje zdobędą autorzy trzech pierwszych komentarzy umieszczonych pod tym tekstem. Prosimy o podanie prawidłowego adresu e-mail byśmy mogli skontaktować się w sprawie wysyłki.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.