Już 700 projektantów sprzedaje 9 tys. produktów w działającym od niedawna polskim oddziale serwisu DaWanda. Czy sukces z rynków zachodnich uda się powtórzyć?
DaWanda Polska to polski oddział międzynarodowej platformy do sprzedaży przedmiotów wykonanych ręcznie. Wyróżnikiem projektu ma być przede 5-proc. prowizja oraz możliwość sprzedaży produktów na kilku rynkach europejskich. Powstała w 2006 roku w Niemczech DaWanda działa obecnie w Holandii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech. Firma zatrudnia 150 pracowników, ma łącznie 2 mln użytkowników generujących 140 mln odsłon miesięcznie.
Jak powiedziała Claudia Helming, założycielka portalu, Polska to największy rynek Europy Środkowo-Wschodniej, który wygrywa umiejętnością szybkiego tworzenia społeczności online i dynamiką rozwoju. Marcin Szałek, szef polskiego oddziału serwisu dodał, że kluczowe znaczenie ma potencjał rynku, moda na unikalne projekty i polska przedsiębiorczość.
Ambicją DaWanda jest promowanie polskiego wzornictwa i przyciąganie uwagi konsumentów, przyzwyczajonych do sieciowych marek – serwis chwali się m.in. współpracą z twórczyniami Loft37.pl. W najbliższym czasie planuje koncentrację na udostępnianiu projektantom możliwości sprzedaży za granicą, umożliwieniu im startu bez kosztów inwestycji i biznesowego know-how oraz wsparciu szkoleniowym. Projektanci będą mieli też możliwość promocji – zarówno w serwisie oraz poprzez prezentowanie swoich produktów w siedzibie DaWandy.
Czy DaWanda odniesie w Polsce sukces? Za serwisem przemawia silna międzynarodowa marka, stabilne finansowanie i marketingowe plany. Z drugiej jednak strony to rynek, na którym działają już inne podmioty (jak wylegarnia.com, decobazaar, sztukadlasztuki czy alpresio) oraz bardzo silną pozycję ma Allegro.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.