Dialog coraz bliżej interaktywnej TV

Opublikowano: 17 lipca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas czerwcowych pilotażowych testów telewizji interaktywnej, która już jesienią br. wejdzie w skład potrójnej usługi DIALOG media®, kilkadziesiąt osób swobodnie korzystało ze sprzętu i dostępnych programów TV. Uwagi na temat usługi Triple Play zapisywali w dzienniczkach testu.
„Wnioski z tej części testów należy uznać za bardzo zachęcające. Zdecydowana większość osób przyjęła pilotażową wersję DIALOG media® jako istotną nowość w usługach telekomunikacyjnych” – mówi Grzegorz Mach, członek zarządu Telefonii Dialog.

Oczekiwania większości uczestników pilotażu okazały się nastawione na wyższą od standardowej jakość usługi, zarówno w zakresie zawartości programowej nowej telewizji, jak i jakości obrazu oraz dźwięku. Stanowi to poważne wyzwanie dla oferującej usługę Telefonii Dialog i spółki Avista Media odpowiadającej za technologiczną stronę usługi i zarządzanie platformą multimedialną. Dostawcą platformy jest Nokia Siemens Network. To czwarte wdrożenie tego systemu na świecie. Aktualnie korzystają z niego użytkownicy największych operatorów telekomunikacyjnych w Belgii (Belgacom), Holandii (ADC) i Słowacji.

Testy objęły przede wszystkim technologię: instalację, użytkowanie, dostępne funkcjonalności, jakość obrazu. Ich celem było sprawdzenie, czy usługa jest intuicyjna, łatwa w obsłudze i o odpowiedniej jakości. W czasie testów użytkownicy mieli do dyspozycji tylko kilka kanałów telewizyjnych i kilkanaście pozycji w bibliotece filmów. Jesienią w wersji komercyjnej usługi kanałów będzie kilkadziesiąt, a filmów – w pierwszym etapie – kilkaset.

„Przeprowadzony pilotaż dostarczył nam wiele informacji dotyczących preferencji polskich użytkowników usługi. To do ich potrzeb będziemy w najbliższych tygodniach dostosowywać system i zastosowane w nim rozwiązania” – mówi Grzegorz Mach, członek zarządu Telefonii Dialog.

Sylwester KozakDialog coraz bliżej interaktywnej TV

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.