Twórcy Diaspory, „open-source’owej alternatywy dla Facebooka”, ogłosili, że projekt przejdzie w ręce społeczności. Co to oznacza dla jego przyszłości?
Serwis Diaspora wystartował dokładnie dwa lata temu i od początku cieszył się ogromnym zainteresowaniem medialnym. Założony przez studentów nowojorskiego uniwersytetu (22-letni Ilya Zhitomirskiy, jeden z twórców, zmarł w listopadzie ubiegłego roku), miał być prawdziwą, otwartą alternatywą dla Facebooka. Nie zdobył jednak jeszcze dużego zainteresowania samych użytkowników.
Twórcy Diaspory skupiają się obecnie nad kolejnym projektem – Makr.io, który poświęcony jest „społecznościowemu remiksowaniu” i pozwala do znalezionych treści internetowych (np. zdjęć) dodawać własne materiały (np. zabawne podpisy). W związku z tym postanowili pozostawić Diasporę w rękach społeczności. Czy oznacza to porzucenie projektu?
Maxwell Salzberg, współtwórca Diaspory, porównuje decyzję do WordPressa, silnika blogowego, który doskonale radzi sobie jako otwarty projekt. Przekonuje, że nie rezygnują z serwisu, będą go nadal wspierać, ale jako normalni członkowie społeczności, a nie właściciele projektu.
Czy Diasporze uda się rozwinąć czy raczej wkrótce stanie się kolejnym projektem z ambicjami, któremu nie udało się ich zrealizować?
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.