Divante zwiększa przychody w sklepie Caterina o 300 proc. [case study]

Opublikowano: 25 października 2013. Kategoria: Marketing i reklama Sklepy internetowe. Tagi: , , ,

Divante, spółka z Grupy Outsourcing Experts, poinformowała o kolejnym udanym projekcie mającym na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Zastosowane rozwiązanie przyniosły wzrost w sklepie odzieżowym Caterina.pl o blisko 300 proc.

Caterina, która w grudniu 2012 roku uruchomiła e-sklep, zdecydowała się zintensyfikować działania marketingowe w kanale internetowym, powierzając ich realizację spółce Divante. Celem współpracy było zwiększenie poziomu sprzedaży realizowanej za pośrednictwem serwisu

oexdivantePierwszym etapem projektu było przenalizowanie grupy docelowej oraz sposobu poszukiwania produktów dostępnych w internetowym kanale sprzedaży marki Caterina. Analiza przeprowadzona przez Divante doprowadziła do wskazania testowych kanałów marketingowych, które z największym prawdopodobieństwem mogą zwiększyć przychody. Wśród nich znalazły się m.in. linki sponsorowane w wyszukiwarkach oraz w serwisach społecznościowych, remarketing w sieciach partnerskich oraz social media, e-mail marketing, serwisy modowe, portale z kodami rabatowymi oraz porównywarki cenowe i agregatory ofert.

W ramach współpracy dopracowano sposób zbierania adresów e-mail oraz komunikację e-mail marketingową. Działania sprzedażowe były na bieżąco optymalizowane w oparciu o raporty efektywnościowe Google Analytics. Na podstawie testu wybrano i rozwinięto komunikację w najskuteczniejszych sprzedażowo kanałach marketingowych.

Rynek premium to bardzo wymagający klient oraz sektor handlu. Sukces, który udało nam się osiągnąć to zasługa udanej współpracy ludzi z wiedzą i doświadczeniem. Relacje partnerskie przy takich projektach są kluczem do osiągnięcia celu, czyli zwiększenia sprzedaży, a jednocześnie stabilnego rozwoju dalszej współpracy – powiedział Marek Górecki, dyrektor handlowy Divante.

Powodzenie projektu nie byłoby możliwe bez otwartości klienta na niestandardowe rozwiązania marketingowe. W rezultacie udało się osiągnąć ROI na poziomie 750 proc., a w przypadku najbardziej efektywnych kanałów marketingowych wskaźnik ten wynosił nawet 3 500 proc.

 

Sylwester KozakDivante zwiększa przychody w sklepie Caterina o 300 proc. [case study]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.