„Dizajnerki” to pierwszy pełnometrażowy film dokumentalny wyprodukowany przez telewizję Domo. Dokument trafi na antenę stacji na początku 2010 roku.
Obraz Jacka Dużyńskiego został zainspirowany pomysłem, na którym Gian Luca Amadei oparł książkę „Discovering Women in Polish Design: Interviews & Conversations”. Dokument nakreśla aktualną sytuację polskiego designu. Powodem jego powstania jest wyjątkowa w porównaniu z resztą świata ilość kobiet zajmujących się zawodowo projektowaniem i wzornictwem. Nie jest to jednak feministyczny manifest, a raczej refleksja nad tym fenomenem i pytanie o szczególną rolę pań w polskim designie. Twórcy dokumentu zaprosili do rozmów projektantki z poważnym dorobkiem twórczym, ale również i te, które dopiero zaczynają karierę. O swoich twórczych wizjach, sposobie pracy i jej efektach opowiadają m.in. Magda Lubińska ze studia Moho, Kasia Okińczyc z Okinczycdesign, Renata Kalarus ze studia Metafora, Agata Kulik-Pomorska z Malafor czy Anna Wojczyńska z Vis a Vis.
W obrazie znajdują się też wypowiedzi kobiet będących niekwestionowanymi autorytetami w dziedzinie designu m.in. profesor Teresy Kruszewskiej, Agnieszki Jacobson-Cieleckiej, Ewy Gołębiowskiej, Czesławy Frejlich, Bogny Świątkowskiej czy Zuzanny Skalskiej. Film składa się z 20 epizodów, z których każdy stanowi zamkniętą całość.
„Jednym z założeń telewizji Domo jest popularyzowanie polskiego designu. Film pokazuje, na czym polega praca dizajnerek, przedstawiając sylwetki Polek, które nierzadko zdobyły już uznanie i nagrody zagranicą.” – mówi Małgorzata Seck, dyrektor zarządzająca Domo i Kuchni.tv
We wrześniu dokument zostanie zaprezentowany w Londynie podczas London Design Days, zaś jego polska premiera odbędzie się 30 września 2009 na specjalnym pokazie kinowym zorganizowanym przez Domo.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.