Dla Google szybkość ładowania stron ma znaczenie

Google ogłosiło kilka dni temu, że szybkość ładowania danej strony internetowej jest zmienną braną pod uwagę przy ustalaniu rankingu wyników w wyszukiwarce. Firma jest znana ze swych działań poświęconych optymalizacji i wynikom serwisów w sieci – taka informacja nie jest więc szczególnym zaskoczeniem.

Problemem (ale i szansą) dla wielu właścicieli stron internetowych jest jednak fakt, że do tej pory nie przykładali do tego tak wielkiej wagi. Teraz wyniki wyścigu o pozycje w wynikach wyszukiwania Google mogą zależeć od tej wartości, co z pewnością jest okazją dla bardziej świadomych deweloperów.

Do sprawdzenia wyników naszych serwisów można wykorzystać narzędzia takie jak:

  • Google Webmaster Tools – w narzędziach Google po zalogowaniu należy udać się do zakładki „Labs” a następnie opcji „Site Performance”;
  • WebPageTest.org – pokazuje jak szybko ładuje się nasza strona i sugeruje możliwości poprawienia tego wyniku;
  • YSlow – narzędzie Yahoo, które zawiera również zawiera wskazówki optymalizacyjne;
  • Page Speed – przydatna wtyczka do Firefoxa, której autorem jest Google, pokazuje szybkość strony i wskazówki.

Warto niewątpliwie sprawdzić wartości uzyskiwane przez nasze strony i zastanowić się nad możliwymi działaniami, które pozwolą poprawić te wyniki.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

26.03.2025 - 27.03.2025 IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top