Infolinia to wciąż bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe oraz kanał komunikacji firmy z jej klientami. Rozwiązania call center można wdrożyć w małych i dużych firmach, a odpowiedni dobór narzędzi pozwala na spore oszczędności. Jakie korzyści daje outsourcing call center?
Nie tylko obsługa infolinii – jakie możliwości daje współpraca z contact center?
Współcześnie coraz rzadziej spotykamy się z pojęciem biuro call center – istotę takich firm lepiej oddaje zwrot „contact center”. A to dlatego, że zlecić im można znacznie więcej niż obsługę infolinii sprzedażowej. W zestawie usług znajdziemy również – między innymi – prowadzenie biura obsługi klienta, obsługę reklamacji, rezerwacji, kontakt internetowy (np. czat na stronie www), a także badania marketingowe. Outsourcing contact center może obejmować także kwestie administracyjne (np. obsługę dokumentów, poczty w firmie), lub organizację komunikacji wewnętrznej w dużych organizacjach.
Usługi contact center są elastyczne i skalowalne, tzn. z całego zbioru usług komunikacyjnych, można wybrać te, które sprawdzą się w danej firmie, dzięki czemu koszt takich usług nie będzie zbyt wysoki. Dobre biuro contact center dobierze rozwiązania w taki sposób, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji.
Obsługa infolinii – korzyści z outsourcingu
Infolinia call center ma najczęściej charakter sprzedażowy, tzn. za jej pośrednictwem sprzedaje się produkty/usługi firmy. Może mieć również charakter informacyjny lub łączyć obie te funkcje. Dział sprzedaży i/lub telefonicznej obsługi klienta można realizować wewnątrz firmy. Trzeba się jednak liczyć z dużymi kosztami. Konieczny jest zakup infrastruktury, sprzętu, licencji na oprogramowanie, a także zatrudnienie i utrzymanie pracowników. Do tego dochodzą koszty utrzymania biura, szkoleń i innych drobnych elementów. Wszystko to wymaga zwykle solidnej inwestycji.
Outsourcing infolinii jest nie tylko tańszy (nie trzeba uwzględniać wszystkich wspomnianych wyżej kosztów), ale często także bardziej efektywny. Przede wszystkim dlatego, że biura contact center zatrudniają osoby przeszkolone w skutecznej sprzedaży i obsłudze klienta nastawionej na utrzymanie wysokiej jakości kontaktu. Nie bez znaczenia jest także technologia. To na przykład rozwiązania automatyzujące wybieranie numerów, łączenie z konsultantami, kolejkowanie połączeń, czy zapisywanie przebiegu rozmowy w czasie rzeczywistym.
Wszystko to pozwala prowadzić więcej rozmów i zwykle z lepszym efektem. Wysoka jakość obsługi (klienci nie czekają długo i mogą liczyć na profesjonalny kontakt) wzmacnia nie tylko sprzedaż, ale i całościowo rozumiany wizerunek firmy.
Infolinia call center – dodatkowe korzyści
Oprócz wspomnianej oszczędności czasu i pieniędzy, zlecenie obsługi infolinii firmie zewnętrznej, to także szereg innych zalet. Wśród nich warto wymienić:
- Możliwość stworzenia zewnętrznego działu sprzedaży – który zajmie się w całości oferowaniem produktów/usług przez telefon, a jeśli zdecydujesz się rozszerzyć zakres usług, także innymi kwestiami: udzielaniem informacji o ofercie, obsługa dokumentów, tworzeniem baz danych, czy badaniem satysfakcji klientów.
- Dodatkowe informacje na temat postrzegania Twojej oferty przez klientów – obsługa contact center obejmuje zwykle raportowanie efektów, a narzędzia dodatkowe (takie jak badania marketingowe, ankiety) pozwalają dowiedzieć się więcej o rzeczywistym odbiorze produktów.
- Bezpieczeństwo – działania profesjonalnego contact center są prowadzone zgodnie z zasadami RODO, a wszelkie dane gromadzi się w sposób uniemożliwiający niepowołany dostęp, a także ograniczające ryzyko ich utraty (np. w przypadku awarii).
- Możliwość elastycznego korzystania z usługi – w zależności od rozwoju Twojej oferty, możesz rozszerzać lub zawężać zakres zlecanych usług. Rozwiązania też można zwykle wdrożyć bardzo łatwo, bez konieczności zaangażowania pracowników klienta i instalacji dodatkowej infrastruktury.
Wszystkie te elementy prowadzą do zwiększenia sprzedaży i polepszenia wizerunku firmy w oczach obecnych i potencjalnych klientów.
Przeczytaj także: Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing usług call center?
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.