Prognozy na 2010 r. dla rynku reklamy internetowej w przeciwieństwie do reklamy w mediach tradycyjnych są wyjątkowo optymistyczne. E-Mail marketing, obecność na serwisach społecznościowych i marketing w wyszukiwarkach to o trzy narzędzia marketingowe, na które postawią marketerzy w przyszłym roku. Jest to ogólnoświatowy trend – 9. na 10. badanych zamierza zwiększyć swój budżet marketingowy w nadchodzącym roku.
Badania StrongMail wykazują duże zainteresowane realizacją strategii marketingowych z naciskiem na wykorzystanie narzędzi internetowych. Świadczy o tym deklaracja wdrożenia wysyłki komunikatów promocyjnych e-mailem (69%), wykorzystania możliwości serwisów społecznościowych (59%) oraz prowadzenia marketingu na wyszukiwarkach, ze szczególnym uwzględnieniem SEM i reklam rozliczanych w modelu PPC (42%).
O sile internetu mogą świadczyć dużo niższe deklarowane wzrosty nakładów finansowych tradycyjnych metod promocji: na reklamę (28% odpowiedzi), bezpośrednie przesyłki pocztowe (21%), czy obecność na branżowych targach i wystawach (20%).
Nie tylko deklarowana chęć zwiększenia budżetów pozwala na optymistyczne spojrzenie w przyszłość. Również prognozy dotyczące procentowego zwiększenia środków finansowych na marketing online w Stanach Zjednoczonych mówią o 9,5% wzroście. Dla porównania tradycyjne budżety reklamowe powinny się liczyć z 7,9% spadkiem środków finansowych (wg „The CMO Survey”, Duke Univeristy dla AMA). Ogólny wzrost wydatków na marketing wyniesie jedynie 1,1% i będzie kształtować się na poziomie 11,4 mld $. Widoczna jest pogłębiająca się dysproporcja między dynamiką zmian w marketingu w tradycyjnych mediach, a e-marketingiem.
– Kryzys przyspieszył trend przenoszenia budżetów z mediów tradycyjnych do Internetu, a w ramach reklamy internetowej z form rozliczanych za wyświetlenia (CPM) na formy rozliczane za kliknięcie (CPC), a szczególnie wyszukiwarki – komentuje Błażej Miernikiewicz, prezes agencji marketingu internetowego Artefakt.pl.
Prognozy dla polskiej branży są optymistyczne. Wg Zenith Optimedia co siódma złotówka wydana w naszym kraju na reklamę trafi do internetu, składając się na sumę 1 mld zł. Warto zwrócić również uwagę na fakt, że wg Millward Brown SMG/KRC aż 53% krajowych firm nie posiada swojej strony www. Jest to znacząca nisza, którą mogą wykorzystać nie tylko webmasterzy, ale również specjaliści od pozycjonowania powstających stron internetowych.
– Większość firm z branży, z którymi mamy kontakt notowała w tym roku ponad 30% wzrost przychodów. Moim zdaniem przyszły rok może wyglądać podobnie – mówi Błażej Miernikiewicz.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!