W pierwszych trzech kwartałach 2007 r. przychody ze sprzedaży Comarch wzrosły aż o 33 proc. w porównaniu do analogicznego przedziału czasowego w 2006 r.
W trzecim kwartale 2007 r. Comarch osiągnął dobre wyniki finansowe, poprawiając rezultaty osiągnięte w analogicznym okresie 2006 r. Przychody ze sprzedaży w Q3 2007 r. wyniosły 140,4 mln zł, czyli o 15,1 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2006 r. W skali dziewięciu miesięcy przychody ze sprzedaży wzrosły o 33 proc. (410,8 mln zł w trzech kwartałach 2007 r. wobec 308,9 mln zł w takim samym okresie roku 2006). Jest to zasługa znaczącego zwiększenia sprzedaży wszystkich grup produktów, usług i towarów oferowanych przez Comarch.
Najważniejszą kategorią przychodów firmy pozostają usługi i oprogramowanie własne, ich łączna sprzedaż w trzech kwartałach 2007 r. wyniosła 244,4 mln zł (wzrost o 42,3 mln zł, czyli 20,9 proc. w porównaniu z 2006 rokiem). Rentowność operacyjna w Q3 2007 r. wyniosła 7,0 proc. i była porównywalna do rentowności operacyjnej w trzecim kwartale 2006 roku (7,3 proc.). Zysk operacyjny wzrósł zaś o 11,1 proc., osiągając wartość 9,8 mln zł (w Q3 2006 r. wynosił on 8,9 mln zł). Wypracowany w trzech kwartałach 2007 r. zysk operacyjny również utrzymywał się na poziomie zysku operacyjnego osiągniętego w 2006 r. (28,9 mln zł wobec 28,1 mln zł). Sprzedaż zagraniczna w trzech kwartałach 2007 roku osiągnęła nominalnie poziom nieznacznie wyższy niż w analogicznym okresie 2006 roku (73,5 mln zł wobec 72,8 mln zł, wzrost o 1 proc.).
– Comarch rozwija się niezwykle dynamicznie, na koniec września 2007 r. zatrudnialiśmy 2751 osób, o 287 osób więcej niż na początku roku. Przy takim rozwoju firmy i odczuwanej w branży IT presji na wzrost wynagrodzeń wyniki Comarch należy uznać za bardzo dobre. Naszym celem strategicznym pozostaje jednak przede wszystkim intensyfikacja sprzedaży zagranicznej. Jesteśmy w trakcie finalizowania międzynarodowych kontraktów, o czym świadczy nasz portfel zamówień – podsumowuje prof. Janusz Filipiak, Prezes Comarch.
Portfel zamówień Comarch na rok bieżący wynosił na koniec października 2007 roku 567,9 mln zł i jest o 31,9 proc. wyższy niż w analogicznym okresie w 2006 roku. Sprzedaż usług i oprogramowania własnego stanowi 63,5 proc. portfela zamówień.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.