11 mln zł przychodów, 1,7 mln zł zysku EBITDA i blisko 1,3 mln zł zysku netto – spółka Money.pl ogłosiła swoje wyniki finansowe za 2006 r. W ciągu czterech lat jej przychody i zyski zwiększyły się kilkunastokrotnie.
Głównym źródłem przychodów Money.pl jest reklama online – wpływy w wysokości 6 mln zł za rok 2006 stawiają spółkę wśród kilku największych udziałowców rynku. Pozostała część przychodów pochodzi z działalności e-commerce, m.in. pośrednictwa w sprzedaży produktów finansowych online.
Spółka Money.pl powstała w 2000 roku. Przetrwała krach rynku internetowego, który przyszedł rok później, po czym szybko nadrobiła straty wynikające z załamania koniunktury. Jako jedna z pierwszych polskich firm internetowych zaczęła przynosić zyski – w 2002 roku zysk EBITDA, a rok później zysk netto. Obecnie Money.pl zatrudnia ponad 50 osób i posiada jedną z największych w Polsce redakcji internetowych (16 etatowych dziennikarzy i kilkanaście osób współpracujących). W 2006 roku firma zajęła 7. miejsce w rankingu najbardziej dynamicznych firm w Europie Środkowej – „Technology Fast 50” firmy doradczej Deloitte.
Od 2006 r. większościowy pakiet udziałów w spółce Money.pl posiada niemieckie wydawnictwo Handelsblatt (70 proc.), należące do Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, koncernu medialnego operującego w 80 krajach świata. Była to pierwsza inwestycja Handelsblatt w Polsce.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.