10 lutego br. Magazyn INTERNET przeprowadził test, który miał ocenić, czy polskie firmy nie lekceważą tak popularnego narzędzia jakim jest e-mail. Test ujawnił, że wiele firm działających w Internecie zdaje sobie sprawę ze znaczenia i ważności poczty elektronicznej jako środka przekazu i komunikacji z klientem
Podczas testu wysłano 31 listów do firm w następujących branżach:
– telekomunikacja: ERA, PlusGSM, IDEA, TP, Netia;
– sklepy internetowe: eMarket.pl, Audiosfera.pl, WS.pl, Merlin.pl;
– portale internetowe: Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, WP.pl, PF.pl;
– serwisy z logosami i dzwonkami: Wapster.pl, SuperSMS.pl, Wapacz.pl;
– firmy rejestrujące domeny: Domena.pl, Domeny.org, Az.pl, DNS.pl;
– dostawcy usług hostingowych: Home.pl, IBC.pl, icenter.pl, SM.pl;
– banki internetowe: e.pkobp.pl, mBank.pl, vwbankdirect.pl, Pekao24.pl;
– aukcje internetowe: Allegro.pl, Adico.pl.
Każdej firmie zadano pytanie zgodne z jej branżą i oferowanymi przez nią usługami/produktami poprzez wysłanie e-maila. Wszystkie zapytania rozesłano 10 lutego o godzinie 8:00. Test zakończył się 22 lutego. Jeżeli odpowiedź na dany e-mail nie dotarła w ciągu 2 tygodni, traktowano to jako brak odpowiedzi.
Tylko 7 firm zlekceważyło wiadomość. Żadnej odpowiedzi nie udzieliły: operator telekomunikacyjny Netia, sklep eMarket.pl, sklep WS.pl, największe polskie portale Onet.pl i Interia.pl, firma rejestrująca domeny – Domena.pl oraz serwis z logosami i dzwonkami – SuperSMS.pl.
Ostatnia wymieniona firma przesłała wprawdzie autoodpowiedź, ale żądanej odpowiedzi na pytanie już nie uzyskano. Tak więc na 31 wysłanych zapytań uzyskano 24 e-maile z wyjaśnieniami. Wynik ten, jak na polskie warunki, można uznać za bardzo dobry.
Zapytania testowe zawierały wyłącznie proste zapytania, zatem na podstawie testu nie można ocenić jak zachowałyby się wymienione firmy, gdyby klient zgłosił e-mailem naprawdę poważny problem. Podczas testu nie zwracano również uwagi na jakość odpowiedzi – a to też ważne kryterium. Natomiast brano pod uwagę czas, po którym dotarła odpowiedź. I tak, najlepszy okazał się mBank, który udzielił odpowiedzi w niecałe 1,5 godziny. Zaraz za nim był kolejny bank – Pekao SA z wynikiem 2 godzin. Trzecie miejsce zajął serwis oferujący logosy i dzwonki – Wapacz.pl – wynik nieco ponad 2 godziny.
Pozostałe firmy też wypadły bardzo dobrze – praktycznie w ciągu jednego dnia uzyskano większość odpowiedzi, resztę drugiego dnia. Ostatnia odpowiedź nadeszła 12 lutego z portalu Gazeta.pl. Można więc wyciągnąć wniosek, że jeżeli w ciągu 3 dni nie uzyskamy wyjaśnień na postawione zapytanie, to prawdopodobnie nie dowiemy się już niczego. Wtedy pozostaje nam wysłanie kolejnego maila lub korzystanie z innych form kontaktu z firmą.
Pełny test wraz z komentarzem będzie można przeczytać w kwietniowym wydaniu Magazynu INTERNET.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.