Na początku maja uprawomocnił się wyrok Sądu Arbitrażowego w Pradze (ADR.eu), na mocy którego wrocławska spółka Logintrans – operator Europejskiej Giełdy Transportowej TRANS – zdobyła domenę „www.trans.eu”, o którą walczyła od lipca 2006 r. Logintrans jest jedną z pierwszych firm w Polsce, której udało się zwyciężyć w sporze o europejską tożsamość w sieci, czyli domenę „.eu”.
W lipcu zeszłego roku spółka Logintrans wszczęła przed Sądem Arbitrażowym w Pradze (ADR.eu- organ uprawniony do rozstrzygania sporów o domeny europejskie) postępowanie przeciwko holenderskiej firmie Traffic Web Holding BV, która zarejestrowała europejską domenę www.trans.eu. Prawnicy reprezentujący spółkę Logintrans postanowili wykazać, że Holendrzy działali w złej wierze, wykorzystując domenę dla celów komercyjnych, niezgodnych z zakresem ochrony znaku towarowego.
Pikanterii całej sprawie dodawał fakt, że spółka z Holandii w taki sam sposób już pierwszego dnia rejestracji przejęła ponad 500 adresów .eu, w tym domeny z adresami wielu europejskich miast , m.in. www.paris.eu, www.copenhagen.eu, www.london.eu, ww.prague.eu, a także www.warsaw.eu. Do masowej rejestracji domen TWH wykorzystał m.in. znaki towarowe zarejestrowane w krótkim czasie w Beneluksie.
– W procesie o domenę trans.eu musieliśmy przede wszystkim wykazać prawa Logintrans do domeny www.trans.eu. Przykład władz Sztokholmu, które przegrały spór o domenę stockholm.eu, bo nie wykazały właściwie swoich praw do nazwy miasta był dla nas dobrym ostrzeżeniem – mówi Łukasz Czernicki rzecznik patentowy z Kancelarii Wiński. – Należało także przekonać sędziów, że Holendrzy, którzy nabyli domenę działali w złej wierze. Nie było to proste choćby z tego względu, że nikt wcześniej nie podniósł takiego zarzutu w procesie przed ADR.eu.- dodaje Czernicki.
Podobnie jak Sztokholm również większość europejskich stolic ruszyła przed ADR.eu do walki o odzyskanie cennych adresów. O tym, że tylko polscy urzędnicy ze stołecznego ratusza nie podjęli walki o europejską domenę pisała m.in. Rzeczpospolita (8.08.2006)
Część mieszkańców Warszawy bulwersował fakt, że lokalni urzędnicy decydujący o promocji miasta uznali walkę przed ADR.eu za kosztowną, czasochłonną i nie dającą żadnej gwarancji. Urzędnicy z dumą oznajmiali natomiast, że udało im się zarejestrować domeny www.warschau.eu i www.warszawa.eu
Warszawiacy zastanawiali się, który obcokrajowiec zechce szukać stolicy Polski pod adresem www.warszawa.eu?! Podnosiły się głosy, że na całym świecie nasza stolica rozpoznawana jest jako Warsaw i niewielu mieszkańców Niemiec czy Anglii będzie wpisywało do wyszukiwarek właśnie słowo Warszawa.
Logintrans jako jedna z pierwszych firm w Polsce firma udowodniła, że walka o swój europejski adres jest nie tylko opłacalna i możliwa, ale także nie taka kosztowna; jeśli liczyć zyski, które może osiągnąć firma dzięki prestiżowemu adresowi. Operatora giełdy TRANS przed Sądem Arbitrażowym w Pradze (ADR.eu) reprezentowała Kancelaria Wiński z Wrocławia.
– Mamy nadzieję, że przykład giełdy TRANS pokaże innym przedsiębiorstwom oraz przede wszystkim urzędnikom z Warszawy, że warto walczyć o swoją internetową tożsamość. Przecież- jak mówią setki Internautów na całym świecie- jeśli czegoś nie ma w Internecie to oznacza, że nie istnieje- mówi Grzegorz Haładus, dyrektor spółki PREPUBLICA Public Relations, reprezentującej spółkę Logintrans.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.