Kameruńskie ccTLD jest dobrze znane domenowym inwestorom i wszystkim interesującym się branżą. W przeddzień sylwestrowego szaleństwa można chyba napisać, że .CM to największa domenowa porażka 2009 roku.
To właśnie w mijającym roku Kamerun postanowił otworzyć wrota swojej końcówki dla indywidualnych domeniarzy i wystawić najbardziej wartościowe nazwy – takie jak Sex.cm – na specjalnych aukcjach. Ambitne plany, podkreślany potencjał, przerodziły się w spektakularną katastrofę.
Najpierw dłużej niż zapowiadano trwało przygotowywanie rejestru. Winę zrzucano na techniczne problemy. Udostępnienie .CM opóźniło się ponownie po tym jak organizacja Council of Country Code Administrators (COCCA) uznała, że NETCOM, operator kontrowersyjnego rejestru nie jest dostatecznie przygotowany. Ten postanowił jednak działać na własną rękę, mimo kolejnych zaliczanych wpadek.
Kiedy .CM trafiło w końcu na aukcję (na NameJet), sukcesem okazały się sprzedaże między innymi Sex.cm (51 300 dolarów), czy Free.cm (17 800 dolarów). Szybko jednak okazało się, że od nadwyrężonego zaufania oraz kiepskich wyników ruchu nie ma ucieczki. Obie domeny znalazły się ponownie na rynku – Free.cm zmieniła właściciela za… 310 dolarów!
Czy w 2010 roku możliwe jest odrodzenie .CM?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.