Wśród zarejestrowanych prawie 800 tys. nazw internetowych z końcówką „.pl” coraz więcej domen stanowi część tzw. rynku wtórnego. O perspektywach rozwoju, możliwych zagrożeniach, a także o potencjale polskiego rynku domen rozmawiać będą uczestnicy pierwszej tego typu konferencji, pod nazwą „Domain Names Secondary Market in Poland”, która odbędzie się 25 stycznia w Warszawie.
Konferencja, organizowana przez NASK i firmę ACTIVE 24, skierowana jest do rejestratorów, inwestorów oraz firm mających nowatorskie spojrzenie na dynamicznie rozwijający się rynek domen w Polsce. Wiedzą na temat pierwotnego i wtórnego rynku nazw internetowych dzielić się będą szefowie międzynarodowych korporacji, m.in. NameDrive, SEDO, EuroDNS, a także przedstawiciele rejestrów .eu, .at, .se.
Konferencja została podzielona na trzy sesje tematyczne. Pierwsza obrazować będzie polski rynek domen i perspektywy jego rozwoju. Kolejna z sesji dotyczyć będzie bezpieczeństwa systemów DNS, a swoje rozwiązania m.in. dotyczące DNSSEC przedstawi szwedzki rejestr NIC.se. Ostatnia część konferencji skupi się na rozważaniach o potencjale, ale również na zagrożeniach polskiego rynku domen, a przedstawiciel SEDO – globalnej platformy oferującej kupno i sprzedaż domen z całego świata – omawiać będzie zjawisko wtórnego rynku nazw internetowych.
Rynek domen z końcówką „.pl” jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak informuje Andrzej Bartosiewicz, kierownik Działu Domen w NASK, w pierwszej połowie tego roku liczba domen z końcówką „.pl” powinna przekroczyć milion. – Warto zdać sobie sprawę z tego, że prawie 7 proc. stanowią zarejestrowane nazwy domenowe, które służą tylko generowaniu ruchu. Ich właściciele, zazwyczaj osoby prywatne, tzw. domainers, czy po polsku „domeniarze”, właśnie na tym zarabiają – dodaje Bartosiewicz.
Styczniowa konferencja będzie pierwszą w Europie próbą ujęcia w sposób kompleksowy różnorodnych aspektów niezwykle dynamicznie rozwijającego się rynku domen internetowych. Program ramowy konferencji i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: www.secondarymarket.pl.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.