W dniu 5 października MCI Management SA podpisał umowę inwestycyjną z operatorem serwisu domzdrowia.pl.
Zgodnie z umową celem MCI Management S.A. jest zainwestowanie ponad 2,5 mln zł w udziały Mito Sp. z o.o. w ciągu 3 lat. Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym Spółki przekroczy 50%. Umowa inwestycyjna przewiduje objęcie przez MCI Management S.A. w pierwszej rundzie inwestycyjnej 25,56% nowych udziałów za kwotę 515 tys. zł. Umowa inwestycyjna daje prawo MCI Management S.A. przeprowadzenia częściowego wykupu pozostałych udziałowców Mito Sp. z o.o. po roku 2007. Po wykonaniu prawa częściowego wykupu udział MCI w Spółce winien wynosić powyżej 50%. Wartość wykupu będzie skorelowana z bieżącymi wynikami Spółki.
Mito Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Model biznesowy zakłada prowadzenie apteki e-ecommerce B2C, dlatego też Spółka jeszcze w październiku b.r. zmieni nazwę na Domzdrowia.pl Sp z o.o.
Andrzej Jasieniecki, Menadżer Inwestycyjny MCI w następujący sposób uzasadnia zainteresowanie MCI segmentem leków on line: 'Przewidujemy że kanał internetowy w sprzedaży leków bez recepty ma szanse bardzo szybko zdobyć wystarczającą popularność aby osiągnąć atrakcyjną inwestycyjnie masę krytyczną dla zakładanego przedsięwzięcia. Otoczenie rynkowe przedsięwzięcia spełnia cztery podstawowe warunki dla inwestycji VC: rynek OTC jest duży i rośnie szybciej niż gospodarka, klienci kupują leki na zapas zwłaszcza jeśli mają wyraźnie oszczędności z tym związane, kanał internetowy sprzedaży (ecommerce) dla produktów konsumpcyjnych rozwija się Polsce bardzo dynamicznie, i ostatni warunek to konkurencja w tym segmencie która znajduje się w fazie powstawania.’
'Nasza decyzja inwestycyjna jest podyktowana przede wszystkim bardzo dobrą oceną Managementu Spółki, który ma bogate doświadczenie biznesowo-branżowe i naszym zdaniem ma duże szanse zbudować zdecydowanego lidera rynku. Oczywiście atrakcyjna dla rozwoju kanału internetowego nisza rynkowa leków OTC oraz nasze doświadczenie w budowie liderów ecommerce B2C dodatkowo przemawiają nad atrakcyjnością inwestycji MCI.’- powiedział Tomasz Czechowicz -Prezes Zarządu MCI Management SA.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.