Dropbox, popularny startup, wykorzystywany między innym jako narzędzie do tworzenia kopii zapasowych, kupił domenę Dropbox.com, która prowadzi do oryginalnego serwisu projektu – GetDropbox.com. Chciałoby się powiedzieć – w końcu. Startup przez nierozważne podejście do kwestii zdobycia domeny, mógł tracić nawet kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie.
Serwis TechCrunch traktuje opisywaną przez siebie transakcję jako ostrzeżenie dla tych internetowych przedsiębiorców, którzy tworząc projekty rezygnują z zakupu odpowiednich domen. W dłuższej perspektywie czasu będzie to bowiem dla nich o wiele większy wydatek. W tekście czytamy między innymi:
Trudno przecenić wartość dobrej nazwy domeny dla sukcesu jaki może odnieść startup. Obserwujemy przecież cały szereg firm z niewiele nieznaczącymi nazwami, które radzą sobie całkiem dobrze. Ale jest różnica pomiędzy pozbawioną sensu nazwą a taką, którą bardzo łatwo pomylić z inną. To jest test, który oblał Dropbox wybierając domenę GetDropbox. Kiedy serwis urósł, wzrósł również ruch na stronie wypełnionej reklamami. Według danych Compete, Dropbox.com miał niemal 60 tys. użytkowników w ostatnim miesiącu. Nie wiemy ilu z nich trafiło w końcu na prawidłową domenę, nie ulega jednak wątpliwości, że Dropbox stracił ogromny ruch i wielu klientów.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!