Duke Nukem Forever nadejdzie w maju!

Opublikowano: 24 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Piekło zamarzło. Plotki o śmierci jednego z najgłośniejszych projektów w branży gier komputerowych były przesadzone: „Duke Nukem Forever” jednak powstanie! I ma datę premiery!

Gearbox Software, wydawca „Duke Nukem Forever” zapowiedział, że gra pojawi się na początku maja i zagrać w nią będą mogli właściciele komputerów PC oraz konsol Xbox 360 oraz PS3. Pojawił się również trailer, który prezentujemy poniżej. Jest taki, jak być powinien: pełen akcji, brutalności, niewybrednego języka, nagości oraz specyficznego humoru. Zalecamy go dla widzów pełnoletnich.

Pierwsza z gier, której bohaterem był Duke Nukem pojawiła się w 1991 r. („Duke Nukem: Shrapnel City”). Najbardziej znana jest jednak trzecia – kultowy „Duke Nukem 3D” z 1996 r., którego sequelem ma być właśnie „Duke Nukem Forever”.

Gra przeszła długą drogę. Przez ok. 10 lat pracowała nad nią firma 3D Realms. Zmieniały się koncepcje, daty premiery, programiści – doszło do sytuacji, w której gracze i komentatorzy zaczęli powątpiewać w to, że „Duke Nukem Forever” w ogóle powstanie. Ostatecznie 3D Realms zamknęło projekt.

W grze pojawiła się wtedy firma Take-Two Interactive Software, odpowiedzialna za takie gry jak seria „Grand Theft Auto” chociażby. Przejęła prawa do przygód Duke’a i zleciła napisanie gry firmie Gearbox Software, która wcześniej przygotowała m.in. dobrze przyjętą produkcję „Borderlands”.

Oczekiwania wobec Duke Nukem Forever są ogromne. Powyższy trailer powinien jednak uspokoić największych fanów – jeśli cała gra będzie tak dobra, Duke doczeka się godnej kontynuacji. A gracze solidnej porcji krwawej rozrywki.

Dawid ZarazińskiDuke Nukem Forever nadejdzie w maju!

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.