Dzień Darmowej Dostawy 2013: podsumowanie

Opublikowano: 5 grudnia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

W Dniu Darmowej Dostawy, ogólnopolskiej akcji e-commerce, która odbyła się 2 grudnia, wzięło udział 2450 sklepów. To ponad 30 proc. więcej w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. 

dziendarmowejdostawyW tegorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów. Stanowi to najlepszy wynik w czteroletniej historii tej akcji w Polsce. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4 proc.), „Uroda i zdrowie” (12,4 proc.), „Odzież, dodatki” (12,3 proc.), „Dla Dzieci” (7,5 proc.) oraz „Sport” (5,7 proc.). Zainteresowanie sklepów akcją było bardzo duże już od pierwszego dnia zapisów. W ciągu tygodnia od zamieszczenia formularzy rejestracyjnych zgłosiło się ponad 500 sklepów.

Organizatorzy akcji poinformowali, że w trakcie 24 godzin trwania akcji z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl zostało przekierowanych 2,95 mln potencjalnych klientów na strony sklepów. Z kolei w dniach 1-3 grudnia oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy zanotowała aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej 4 minuty i 49 sekund. Liczba odsłon zbliżyła się do 0,5 mln.

Dzień Darmowej Dostawy wzbudził tak duże zainteresowanie klientów, że część sklepów podjęła decyzję o przedłużeniu akcji o kilka, a nawet kilkanaście godzin. Obecnie sklepy zajmują się realizacją przyjętych tego dnia zleceń. Jak zapowiedział Krzysztof Bartnik, prezes eKomercyjnie.pl, organizatora akcji, strona internetowa Dnia Darmowej Dostawy będzie dalej funkcjonować.

Po sukcesie tegorocznej akcji zdecydowaliśmy, że warto, aby służyła ona użytkownikom jako źródło informacji o sprawdzonych sklepach internetowych – powiedział.

Dawid ZarazińskiDzień Darmowej Dostawy 2013: podsumowanie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.