Dziesięcioletni Dylan Viale z Kalifornii postanowił podzielić się swoją pasją z niewidomą babcią. Przy pomocy oprogramowania GameMaker stworzył grę, w którą może grać babcia oraz inne osoby niewidome.
Dylan Viale chodzi do piątej klasy w amerykańskiej szkole podstawowej. W związku z tym, że bardzo lubi grać w gry wideo typu Need for Speed chciał podzielić się tą pasją z babcią. Problemem był fakt, że babcia Dylana jest osobą niewidomą i nie jest w stanie cieszyć się z pełnego uczestnictwa podczas grania we współczesne gry.
Postanowił więc stworzyć grę, która za pomocą sygnałów dźwiękowych będzie informowała o postępach w przechodzeniu poszczególnych poziomów. Wybrał darmową wersję programu GameMaker i zaczął śledzić tutoriale pokazujące jak nauczyć się obsługi programu, później przeszedł do projektowania gry i realizacji pomysłu.
W wolnym czasie stworzył grę Quacky’s Quest, w której kaczka poszukuje złotego jaja zbierając diamenty i przechodząc z poziomu na poziom. Idea gry jest raczej banalna lecz innowacją było przystosowanie tej gry dla osoby niewidomej. Dylan oznaczył każdy ruch kaczki odpowiednimi sygnałami dźwiękowymi np. podczas zbierania diamentów, dotknięcia ściany lub pająka. Problem zaczął pojawiać się w sytuacji, kiedy niewidoma osoba zagubiła się w labiryncie a większość diamentów była pozbierana: następowała cisza.
W tej sytuacji Dylan zaczął przeszukiwać fora dotyczące tworzenia gier w GameMakerze i znalazł wyjście z sytuacji. Zastosował rozwiązanie, które podczas cofania się w labiryncie wydawało odgłos spadających głazów. W ten sposób niewidoma osoba mogła rozpoznać to czy w dobrym kierunku porusza się kaczka. Problem został rozwiązany.
Po okresie testów wykonywanych przez swoją babcię i innych znajomych Dylan postanowił wystawić swoją grę podczas konkursu naukowego w swojej szkole. Zdobył tam pierwszą nagrodę.
Przykład Dylana Vialego pokazuje jakie możliwości drzemią w dzieciach jeśli chodzi o gry i programy edukacyjne. Nie tylko sama gra w Need for Speed zajmuje maluchów, starają się oni dodatkowo stworzyć coś oryginalnego, opartego na własnych doświadczeniach i pragnieniach.
źródło zdjęcia i informacji: Kotaku
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.