Czy to możliwe, żeby urzędnicy powiadamiali mieszkańców o załatwieniu sprawy sms-em? Tak, i to już niedługo. Mieszkańcy dwóch kolejnych dolnośląskich miejscowości będą mogli załatwiać sprawy urzędowe przez Internet. Do wprowadzenia e-usług urzędy w Trzebnicy i Przemkowie przygotuje, w ramach wygranych przetargów, wrocławska spółka MIS S.A.
Przesyłanie pism do urzędu bez wychodzenia z domu, a później sprawdzenie trybu ich rozpatrywania? Otrzymywanie odpowiedzi urzędowych bez zbędnych opóźnień? Unikanie kolejek i straty czasu? To nie fikcja, a coraz bliższa przyszłość. Coraz więcej dolnośląskich urzędów przygotowuje się do rozwoju tzw. e-usług, a ostatnio na inwestycje w narzędzia informatyczne zdecydowały się m.in. urzędy w Trzebnicy i Przemkowie. Wdrożenia zrealizuje wrocławska firma MIS.S.A., z której rozwiązań korzysta już kilkadziesiąt urzędów administracji samorządowej i publicznej w całej Polsce. Pozytywne skutki zmian związanych z informatyzacją mieszkańcy Trzebnicy i Przemkowa odczują jeszcze w tym roku.
– To dobry czas, bo są szanse, że po wprowadzeniu odpowiednich przepisów wkrótce zniknie obowiązek opatrzenia podpisem elektronicznym pism przesyłanych do urzędów przez internet. To będzie prawdziwa rewolucja. Znikną dodatkowe koszty, a liczba osób chcących skorzystać z e-usług będzie rosła – mówi Marcel Kasprzak, prezes firmy MIS S.A. – Tym lepiej, że urzędy w Trzebnicy i Przemkowie już teraz przygotowują się do tych zmian – dodaje.
W Urzędzie Miejskim w Trzebnicy wrocławski MIS wdroży elektroniczny system obiegu spraw i dokumentów oraz wykona sieci teleinformatyczne. Dzięki temu mieszkańcy zyskają możliwość składania podań przez Internet, a urzędnicy narzędzie do sprawnego zarządzanie dokumentami, korespondencją i sprawami. Podania będzie można nie tylko składać przez Internet, ale także w każdym momencie online sprawdzać, na jakim etapie jest ich rozpatrywanie. Wdrożenie w Trzebnicy zakończy w maju 2010 roku.
Na wprowadzenie e-usług postawił także Urząd Miasta w Przemkowie decydując się na kompleksową informatyzację. Aby umożliwić szybkie i sprawne rozpatrywanie podań składanych przez mieszkańców drogą internetową, władze miasta zdecydowały się na wdrożenie rozwiązania, dzięki któremu dokumenty złożone przez interesantów na prowadzonej przez MSWiA elektronicznej ogólnopolskiej Platformie Usług Administracji Publicznej będą automatycznie przekazywane do urzędników w Przemkowie.
– To duże udogodnienie dla pracowników urzędu. Część ich pracy, która do tej pory była wykonywana ręcznie, będzie realizowana automatycznie przez system. Dla mieszkańców oznacza to szybsze załatwianie spraw – mówi Marcel Kasprzak, prezes MIS S.A.
To jednak nie koniec zmian. Realizowane wdrożenie obejmuje także zbudowanie i zintegrowanie z elektronicznym obiegiem dokumentów systemu powiadamiania SMS. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli być powiadamiani o statusie swojej sprawy smsowo. Wdrożenie zakończy się z końcem marca 2010 roku.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...