@EarlyBird: Twitter chce zarabiać na ekskluzywnych ofertach

Opublikowano: 7 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter eksperymentuje z modelem biznesowym. Po płatnych wpisach i promowanych tematach przyszła pora na konto @EarlyBird, gdzie oferowane będą ekskluzywne, ograniczone czasowo oferty pochodzące od partnerów handlowych serwisu.

Reklamodawcy, którzy zdecydują się wykorzystywać @EarlyBird będą mogli określić warunki oferty, jej dostępność, ilość, czy cenę. Użytkownicy serwisu mikroblogowego muszą oczywiście zdecydować się na śledzenie specjalnego konta, zobaczą wpisy z niego pochodzące także wtedy gdy ich znajomi wykorzystają funkcję „retweet”. Oznacza to, że komunikaty z @EarlyBird mają szansę rozprzestrzeniać się jak wirus, zwłaszcza gdy oferty w nich zawarte ograniczone będą czasowo.

@EarlyBird: Twitter chce zarabiać na ekskluzywnych ofertach 1Twitter informuje, że udało mu się porozumieć z szeregiem reklamodawców, ale wciąż przyjmować będzie sugestie produktów, czy wydarzeń promowanych za pośrednictwem konta. Podpowiedzi można wysyłać korzystając z opcji „@reply”.

Oferty ogłaszane mają być głównie w godzinach porannych – w strefach czasowych obowiązujących w USA. Pojawiać mają się również oferty o międzynarodowym zasięgu. W przyszłości wykorzystywane mają być mechanizmy geolokalizacji oraz – być może – filtry tematyczne (np. moda, czy muzyka).

Już w kilka godzin po uruchomieniu @EarlyBird, konto śledzi prawie 10 tys. użytkowników. Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem.

Dawid Zaraziński@EarlyBird: Twitter chce zarabiać na ekskluzywnych ofertach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.