easyCALL apeluje o etyczne traktowanie klientów

Opublikowano: 25 września 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Konsumenci mają prawo do pełnej, rzetelnej i uczciwej informacji o wszelkich usługach czy towarach obecnych na rynku. Prawo to jest powszechnym standardem działania biznesu w Unii Europejskiej i wszystkich rozwiniętych gospodarkach świata. easyCALL, operator telefonii internetowej VoIP, z niepokojem przyjmuje naruszanie owych standardów przez niektórych przedstawicieli branży i ponawia swój postulat opracowania jednoznacznych i rzetelnych standardów informowania konsumentów o usługach telekomunikacyjnych.
easyCALL z oburzeniem i zdziwieniem przyjął tezy zestawienia cen, w którym autorzy, powiązani z VoxNet – jednym z działających na rynku operatorów telefonii internetowej – dokonują porównania cen, prezentującego owego operatora w bardzo korzystnym świetle. Autorzy porównania, zdaniem easyCALL, dokonali poważnego nadużycia, manipulując danymi i dobierając parametry porównania tak, by określona marka – należąca do owego operatora – zawsze była najtańsza.

– Całość raportu, stylizowana na rzekomo rzetelne zestawienie, jest w istocie sprytnym przekazem reklamowym. Problem by nie istniał, gdyby owo zestawienie było przedstawiane jako przekaz reklamowy, jednak jest ono niestety przekazywane jako rzetelne, niezależne porównanie. Taka praktyka jest naszym zdaniem niedopuszczalna. Uważamy, że konsumenci mają niepodważalne prawo do uczciwej informacji, dlatego takie praktyki przyjmujemy z oburzeniem – mówi Michał Jakubowski z easyCALL.

Według easyCALL, standardy badawcze oraz etyczne powinna uzgodnić i wypracować sama branża, eliminując w ten sposób nieuczciwe zachowania. Szczególnie rażącym naruszeniem zasad uczciwego informowania klientów jest – niestety dość popularna – praktyka marketingowa, polegająca na tworzeniu sponsorowanych „niezależnych” porównań.

– Ponawiamy nasz apel, wystosowany do przedstawicieli branży kilka miesięcy temu, dotyczący opracowania wspólnego standardu badania rynku oraz porównywania naszych ofert. Jesteśmy to po prostu winni naszym klientom! To właśnie my, przedsiębiorcy, kierując się etyką biznesową, powinniśmy sami opracować i przestrzegać pewnych norm, na świecie będących już od wielu standardami – dodaje Michał Jakubowski.

www.easycall.pl

Ze spornym rankingiem – koordynowanym przez VoxNet – można zapoznać się pod tym linkiem

Hanna LaskowskaeasyCALL apeluje o etyczne traktowanie klientów

Podziel się!

O autorze

hania