Jak wynika z danych eBay, ruch na platformie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł aż o 30%. Na polskim rynku aż jedna czwarta wszystkich transakcji na eBay odbywa się właśnie w tej formie. W odpowiedzi na ten trend jeden z największych portali aukcyjnych na świecie uruchamia w Polsce nową, spersonalizowaną stronę główną na urządzenia mobilne.
Obecnie aż 62% wszystkich transakcji na eBay dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba aukcji tworzonych za ich wykorzystaniem sięga 13,7 milionów tygodniowo. W Polsce trend ten coraz bardziej przybiera na sile – już co czwarta transakcja finalizowana jest z urządzeń przenośnych, a ich użycie wzrosło o 30% r/r. Mimo że wzrost jest bardzo dynamiczny, różnica jest widoczna w porównaniu z Azją, gdzie zgodnie z badaniami Global Web Index w 2017 r. ponad 60% osób robi zakupy przez telefon. Polscy kupujący na eBay nie odstają jednak od średniej unijnej, która w 2017 r. według badań Global Web Index wyniosła ok. 30%.
Zainteresowanie zakupami przez urządzenia mobilne w Polsce rośnie bardzo dynamicznie, co pokazuje również ogromny potencjał tego rynku. Chcemy w jak największym stopniu ułatwić naszym klientom z Polski dostęp do ponad miliarda różnorodnych produktów z całego świata. Dlatego też inwestujemy w nowoczesną stronę główną opartą o rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i personalizacji zakupów – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Od dziś klienci eBay mogą korzystać z mobilnej wersji platformy aukcyjnej wyposażonej w dynamiczny interfejs oraz rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Wprowadzone funkcjonalności zostały oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję, co pozwala na dostosowanie oferty produktów do przyzwyczajeń zakupowych konsumenta. Jednym z tych rozwiązań jest możliwość własnoręcznego spersonalizowania swoich preferencji przez użytkownika platformy. Dodatkowo, aby ułatwić klientom proces wyszukiwania ofert, mobilny interfejs wyróżnia podział sugerowanych produktów na typy i ogólne kategorie.
W maju eBay na swojej amerykańskiej wersji serwisu uruchomił także funkcjonalność „Shop Your Interests”, w ramach której kupujący może określić swoje zainteresowania, hobby czy nawet styl. Wprowadzane dane służą do personalizacji oferty produktów. W ciągu najbliższych miesięcy rozwiązanie to będzie udostępnione również na innych rynkach.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.