eCard zautoryzował w 2002 roku ponad 20 milionów złotych

Opublikowano: 10 stycznia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Jeżeli porównamy rok 2001 z rokiem 2002 okaże się, że rynek płatności kartami w internecie obsłużony przez eCard wzrósł niemal pięciokrotnie (22,9 mln zł w 2002 r. wobec 4,7 mln zł w 2001 r.) pod względem wartości oraz czterokrotnie (ponad 103 tyś w 2002 wobec 24,6 tyś w 2001 roku) pod względem ilości transakcji. Wzrosła też średnia wartość pojedynczej transakcji z 192,87 zł w 2001roku do 221,79 zł w 2002 roku.

Najlepszym kwartałem był podobnie jak w zeszłym roku kwartał czwarty. Naturalny wzrost obrotów z powodu Świąt Bożego Narodzenia był dodatkowo wspomagany akcją PROeMOCJA VISA, która trwała od 1.10.2002 do 10.12.2002 r. Wzrost obrotów w czwartym kwartale 2002 r. (8,1 mln zł) wobec czwartego kwartału 2001 r. (2,7 mln zł) był niemal trzykrotny i był on o 25% lepszy niż trzeci kwartał 2002 r. (6,5 mln zł). Podobnie sytuacja wygląda w przypadku liczby transakcji (12,6 tyś w 2001 r. i 37,1 tyś w 2002 r.).

Największym powodzeniem wśród internautów dokonujących zakupów w sieci sklepów obsługiwanych przez eCard w roku 2002 cieszyły się: usługi turystyczne (bilety lotnicze, wycieczki), książki, płyty CD i DVD, multimedia, usługi IT (hosting, konta email i www), oprogramowanie, prenumerata, kosmetyki.

Według Allana Wodzyńskiego – Prezesa eCardu, udział w rynku jego spółki pod względem obrotów wynosi ok. 80%. W tej chwili eCard autoryzuje transakcje w 311 z 700 polskich e-sklepów, co daje mu 44% udział w całym rynku e-commerce.

http://www.ecard.pl

Sylwester KozakeCard zautoryzował w 2002 roku ponad 20 milionów złotych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.