Zakupy poprzez Internet to przede wszystkim wygoda dla kupujących – wynika z badania „Polski eKlient” przeprowadzonego przez firmę badawczą I-Metria. Jednak w przyszłości kluczowym czynnikiem, który zadecyduje o sukcesie lub porażce wirtualnych sprzedawców będzie cena oferowanych przez nich produktów.
Firma badawcza I-Metria przeprowadziła badanie użytkowników Internetu, którzy dokonują zakupów online oraz tych, którzy nie kupują w wirtualnych sklepach. Zbadanie obu grup umożliwiło – poza uzyskaniem informacji na temat najczęściej wybieranego asortymentu, częstotliwości zakupów i środków finansowych przeznaczanych na nie – również analizę barier stojących przed polskim rynkiem elektronicznego handlu. Wyniki badania opracowano w formie raportu „Polski eKlient”.
eKlient to badanie elektronicznego handlu w Polsce z perspektywy kupujących i niekupujących. Jest to już trzeci aspekt eHandlu, który zbadała I-Metria. I-Metria prowadzi cykliczne badania sklepów internetowych (eHandel w Polsce) oraz w maju zbadała funkcjonalność polskich witryn internetowych, w tym e-sklepów.
Na pierwsze miejsce wysuwa się wygoda zakupu (dla 71% badanych). Następnie szersza oferta asortymentowa – dla 48% oraz atrakcyjna cena -dla 45% badanych. Innymi wymienianymi powodami zakupu online są m.in. szybkość dokonania zakupu (43% badanych) oraz łatwość ich realizacji – dla 30% badanych.
Najczęściej wymienianym przez respondentów powodem, dla którego nie kupują w Internecie jest brak możliwości dokładnego obejrzenia towaru przed zakupem (dla 30% badanych). Od zakupów w sieci internautów powstrzymuje także usatysfakcjonowanie tradycyjnymi zakupami (25%) oraz brak korzyści wynikających z robienia zakupów w Internecie (18%).
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.