Eksperci Sociomantic Labs prognozują wzrost eCommerce do 36 mld zł

Opublikowano: 19 stycznia 2016. Kategoria: Rynek. Tagi:

W nowym raporcie przygotowanym przez zespół Sociomantic Labs czytamy, że rynek eCommerce w 2016 roku wyniesie w Polsce 36 mld zł, a w ciągu pięciu lat ulegnie podwojeniu. Możemy też liczyć na 7 proc. wzrost liczby sklepów w sieci.

sociomanticW najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016” eksperci wskazują jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływ na rynek. Przeanalizowano ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. W raporcie zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody.

Stymulatory zostały sklasyfikowane w trzech kategoriach: wysokie, umiarkowane oraz niskie ciśnienie.

Najważniejszym wskaźnikiem, na który będą zwracać uwagę kupujący to personalizacja – aż 90 proc. marketerów uznaje personalizację działań marketingowych za kwestię priorytetową.

Wysokie ciśnienie

Najważniejsze stymulatory i jednocześnie czynniki najsilniej oddziałujące na rynek i e-sklepy:
• Personalizacja
• Programmatic buying
• Loyalty i CRM
• Omnichannel i cross devices
• M-commerce, w tym płatności mobilne,
• Full funnel

Umiarkowane ciśnienie

Czynniki ważne, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów:
• Marketing 3.0 – predictive marketing, attribution i reklama natywna
• Handel transgraniczny
• Dostawa tego samego dnia (Same-Day Delivery)
• Social commerce
• Software as a service (SaaS)
• AdBlock

Niskie ciśnienie

Stymulatory istotne, jednak w najmniejszym stopniu wpływające na wzrost wartości rynku e-commerce oraz przychodów e-sklepów:
• Beacony
• Internet Rzeczy (IoT) i wearable devices
• Transparentność

Więcej informacji o samym badaniu na stronie: https://www.sociomantic.pl/barometr-e-commerce-2016/

Sylwester KozakEksperci Sociomantic Labs prognozują wzrost eCommerce do 36 mld zł

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.