Raport instytutu badawczego Pentor Research International pokazuje, że ceny elektroniki użytkowej sprzedawanej przez sklepy internetowe są średnio o 9 proc. niższe w porównaniu z ofertą sieci tradycyjnych elektromarketów. Różnice w cenach w poszczególnych kategoriach produktowych wyniosły od 3 do 21 proc. Najtańszym spośród badanych sklepów okazał się Agito.pl, w zestawieniu cen dla wszystkich kategorii produktowych oferta Agito.pl była średnio o 16 proc. korzystniejsza w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi i 8 proc. w stosunku do sklepów internetowych.
Instytut badawczy Pentor porównał ceny w najpopularniejszych sklepach internetowych z elektroniką użytkową oraz tradycyjnych elektromarketach. Badaniem objęto 14 marketów warszawskich należących do pięciu największych sieci AGD i RTV w Polsce: Saturn, Media Markt, Electroworld, Euro, Avans oraz siedem sklepów internetowych. Wybrano je na podstawie liczby unikalnych użytkowników określonej przez Megapanel PBI/Gemius oraz zgodności asortymentu z kategoriami ujętymi w badaniu.
Badanie zrealizowano 20 października. Przedmiotem jednodniowego badania było 400 produktów najpopularniejszych marek, które na potrzeby analizy podzielono na następujące kategorie: aparaty fotograficzne; urządzenia drukujące; palmtopy i notebooki; telefony GSM; duże AGD; drobne AGD; RTV; komponenty komputerowe i oprogramowanie; monitory.
Przedstawione przez Pentor wyniki dla wszystkich kategorii pokazują, że elektronika użytkowa w sklepach internetowych objętych badaniem jest średnio o 9 proc. procent tańsza niż w tradycyjnych marketach. Spośród sklepów internetowych najniższe ceny w większości kategorii produktowych odnotowano w internetowym markecie Agito.pl. Wśród sklepów tradycyjnych najkorzystniejsza okazała się oferta marketów z sieci Media Markt i Electroworld.
Statystyki pokazują, że dla wszystkich kategorii produktowych, ceny w Agito.pl są średnio 13 proc. niższe niż w sklepach z sieci Media Markt oraz 15 proc. w porównaniu z ofertą salonów sieci Electroworld. Najwyższe ceny odnotowano w sieci Avans. Ujęte w ramach badania produkty w warszawskich salonach tej sieci były średnio o 23 proc. droższe niż w najtańszym sklepie internetowym.
Największe zróżnicowanie cen odnotowano w najpopularniejszych kategoriach: Małe AGD; Duże AGD oraz RTV.
W kategorii Drobne AGD – obejmującej takie produkty, jak: czajniki, krajalnice, kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy, golarki, odkurzacze i żelazka – ceny oferowane przez tradycyjne sklepy były od 7 proc. do 28 proc. wyższe niż w najtańszym sklepie internetowym Agito.pl.
Rozpiętość różnic cenowych kategorii Duże AGD jest mniejsza w porównaniu z zebranymi danymi dla produktów zaliczanych do kategorii Drobne AGD. Zbadane ceny oferowane przez sklepy tradycyjne były co najmniej o 13 proc. wyższe w porównaniu z najtańszym sklepem internetowym. Spośród sklepów tradycyjnych najkorzystniej w tym zestawieniu wypadła oferta salonów z sieci Euro, która okazała się o 13 proc. droższa w porównaniu z cenami odnotowanymi w internetowym markecie Agito.pl.
W kategorii RTV badanie wykazało największe różnice procentowe dla obu porównywanych kategorii sklepów. Oferta tradycyjnych marketów była średnio o 15 proc. droższa w porównaniu z wynikami uzyskanymi w badanych sklepach internetowych. Najtańszy spośród sklepów internetowych Agito.pl oferował produkty zaliczane do tej kategorii w cenach o 22 proc. niższych od najdroższego sklepu tradycyjnego.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.