Kupując elektronikę użytkową w Internecie oszczędzimy średnio 12 proc. w stosunku do sklepów tradycyjnych – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Ceny sklepu internetowego – Agito.pl – okazały się niższe niż w tradycyjnych marketach średnio o 20 proc.
Badanie objęło dziewięć sklepów internetowych wyspecjalizowanych w elektronice użytkowej (Agito.pl, Euro.com.pl, Hoopla.pl, Komputronik.pl, Max24.pl, Medilider.pl, Megamedia.pl, Neo24.pl, Zadowolenie.pl) oraz po trzy warszawskie markety z pięciu tradycyjnych sieci handlowych (Avans, Electroworld, Euro RTV-AGD, MediaMarkt, Saturn). We wszystkich sklepach badanie zostało przeprowadzone jednego dnia – 9 kwietnia 2008 r. W zestawieniu ujęto 206 produktów podzielonych na dziewięć kategorii.
W większości kategorii najtańszym sklepem okazał się Agito.pl. Ceny są tu średnio o 20 proc. niższe niż w sklepach tradycyjnych i o 12 proc. niższe niż w pozostałych e-sklepach.
Jak pokazało badanie, w niektórych kategoriach różnice w cenach popularnych produktów sięgają nawet 40 proc. Np. przy zakupie telewizora Samsung 32’’ LCD możemy wydać 2276 zł w najtańszym sklepie internetowym, lub nawet 3099 zł w najdroższym wśród sklepów stacjonarnych. Podobne różnice zanotowano w przypadku aparatów fotograficznych (Canon PowerShot SX100 IS od 737 zł w Agito.pl do 1099 zł w Euro RTV-AGD) czy sprzętu AGD (lodówka LG GR B359 PVQA od 1392 zł w Agito.pl do 1949 zł w MediaMarkt)
Biorąc pod uwagę średnie ceny badanych produktów, zakupy elektroniki użytkowej w Internecie są o 12 proc. tańsze niż w sklepach tradycyjnych.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.